Београд, 30. децембар 2017. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић указала је данас на то да је брзина издавања грађевинских дозвола омогућила да тренутно имамо отворено приближно 20 хиљада градилишта.
 |
Фото: Танјуг |
Михајловић је у изјави за агенцију Танјуг нагласила да је 10. место Србије у свету по брзини издавања грађевинских дозвола најбитнија ствар у области за коју је у Влади Србије задужена.
Она је подсетила на то да је до пре три године било 40 пута мање градилишта у Србији, уз напомену да је 2014. године наша земља била 186. у свету по брзини издавања дозвола.
Михајловић је, говорећи о резултатима у години која се ближи крају, издвојила почетак радова на великом пројекту модернизације пруге од Београда до Будимпеште, који је тренутно навреднији пројекат у Европи.
Према њеним речима, то је врло захтеван пројекат и Србија по први пут ради на пројекту брзе пруге на којој ће се ићи брзином између 160 и 200 километара на час, при чему су већ почели радови на две деонице од Београда до Новог Сада.
Такође, како је додала, веома је битно и потписивање комерцијалног уговора за деоницу између Прељине и Пожеге на Коридору 11, истакавши да се реализацијом тог пројекта ауто-пут кроз Србију приближава не само граници са Црном Гором, већ и са Босном и Херцеговином.
На Коридору 10 су завршени скоро сви радови изузев Грделичке клисуре. На појединим деоницама ради се асфалтирање, али оне се не могу још пустити док се у потпуности на заврши поменута клисура, објаснила је Михајловић.
Она је напоменула да је у 2017. години потрошено неколико стотина милиона динара на рехабилитацију и реконструкцију регионалних путева, као и на одржавање путне мреже у локалним самоуправама широм земље.
Међу приоритетима у наредној години, Михајловић је навела завршетак Коридора 11, односно завршетак ауто-пута од Обреновца до Прељине који ће бити дуг 102 километра, као и сигуран завршетак Коридора 10, који ће омогућити да се од севера Србије до југа, као и границе са Бугарском може ићи аут-путем дуж читаве земље.
У следећој години наас очекује и потписивање комерцијалног уговора за трећу деоницу брзе пруге од Новог Сада до Суботице, подвукла је она и најавила потписивање уговора за Моравски коридор и почетак изградње тунела на Фрушкогорском коридору, на такозваној секцији 2.