Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности потпредседника > Модернизована пруга од Београда до границе са Мађарском за три године

Модернизована пруга од Београда до границе са Мађарском за три године

Београд, 17. децембар 2017. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић најавила је да се комплетно модернизована пруга од Београда до границе са Мађарском може очекивати за три године, а као део европске транспортне мреже, биће у свему усклађена са европским стандардима.


Михајловић је у интервјуу за сутрашње издање дневног листа “Политика” рекла да већ годинама где год да се појаве кинеске инвестиције, ЕУ има питања о њима, али Србија нема никакакав проблем са тим, поготово не као кандидат за чланство у ЕУ.

Одавно смо се обавезали, чак и да нас ЕУ не пита, да све што се ради у инфраструктури, мора да буде у складу са европским стандардима, јер ће ова пруга бити део европске мреже. Изабрано је и нотификационо тело, тај посао добила је компанија из Лондона, која ће бити задужена да проверава управо да ли је све по европским стандардима, од почетка до краја тог уговора – од опреме која се уграђује, до начина на који се ради, навела је Михајловић.

Она је изразила очекивање да за последњу деоницу овог пројекта, од Новог Сада до Суботице, на пролеће буде потписан комерцијални уговор и уговор о финансирању, док се почетак радова на тој деоници не може очекивати пре касног лета.

Према њеним речима, велике промене на железници припремају се и у Београду, јер до средине 2018. године мора бити измештена пруга око Калемегдана, а упоредо са тим почеће изградња станичне зграде на „Прокопу” и модернизација Техничко-путничке станице у Земуну (ТПС), што су предуслови да све шине буду уклоњене са десне савске обале.

Следеће године, најкасније у априлу почиње изградња станичне зграде на Прокопу и за тај посао треба годину дана. ЦИП је урадио пројекат за станичну зграду. У исто време, преговарамо са кувајтским фондом који је финансирао прву фазу „Прокопа” и ускоро очекујемо да потпишемо уговоре за другу фазу. Реч је о око 35 милиона евра, објаснила је она.

Михајловић је говорећи о изградњи путне инфраструктуре, рекла да се деоница ауто-пута Сурчин-Обреновац “ради тачно у дан”, док би деонице од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига, требало да буду завршене до пролећа.

На обе деонице завршено је око 80 одсто посла и поред проблема који смо имали са тунелом на деоници од Лајковца до Љига због лоше конфигурације. Али, и то је решено, додала је Михајловић.

За деоницу Уб-Лајковац, на којој ће због лоше изведених радова око четири километра трасе морати да се ради поново, према њеним речима, у пролеће ће бити објављен јавни позив, а крај радова може се очекивати у позну јесен.

Тражили смо да се ураде налази и за осталих 8,5 километара. Процене су да за само та четири километра из буџета треба издвојити 1,2 милијарде динара. Тај новац смо могли да искористимо за нешто друго. Бићемо у губитку и због немогућности да наплаћујемо путарину на новим деоницама, истакла је потпредседник Владе.

Она је говорећи о деоници обилазнице око Београда, од Остружничког моста до Бубањ потока, навела да су издати локацијски услови и грађевинска дозвола, као и да је у току припрема терена за радове које ће изводити конзорцијум који чини азербејџански „Азвирт” и кинески „Синохидро”.

„Азвирт” је већ на терену, чекамо да Ексим банка на њиховом борду потврди кредит да бисмо видели и кинеску компанију “Синохидро” на терену. Крај радова требало би да буде до 2020. године, напоменула је она.

Потпредседник Владе је рекла и да се за деоницу обилазнице од Бубањ потока до Панчева од летос воде разговори са кинеском страном у вези са комерцијалном уговором.

Следеће године очекујемо уговор о финансирању, а на јесен 2018. године и да почну радови који су могући зими, додала је потпредседник Владе.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs