Београд, 13.децембар 2017. године – Влада Републике Србије саопштила је данас да је учинила још један корак у правцу ефикаснијег, рационалнијег и јефтинијег пословања јер рачуноводствене исправе, укључујући фактуре, не морају да се штампају, нити да садрже печат и потпис.
Потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић и министар финансија Душан Вујовић потписали су данас
Објашњење у вези са издавањем и књижењем рачуна (фактура) у папирном и електронском облику без употребе печата и потписа.
Објашњењем, које ће бити достављено надлежним органима и институцијама, дефинисано је да правна лица и предузетници могу издавати фактуре у папирном или електронском облику.
Кључно појашњење односи се на то да није обавезно штампање фактуре која је изворно настала у електронском облику, нити да се на евентуално одштампан документ ставља отисак печата како би се сматрао валидним.
Електронска фактура је валидна у електронском облику, без потписа и печата, не мора да се штампа и не мора да се шаље поштом.
Фактура која је изворно настала у папирном облику, не мора да садржи печат и потпис одговорног лица. Фактура која је настала у електронском облику или дигитализацијом, такође не мора бити потписана електронским потписом.
Председница Владе Ана Брнабић изјавила је тим поводом да се применом овог прописа елиминишу велики непотребни трошкови и олакшава пословање, нагласивши да уштеда новца, папира и времена значи брже, ефикасније и рационалније пословање, у складу са савременим стандардима.