Београд, 30. новембар 2017. године – Координатор Јединице за превенцију насиља при Министарству просвете, науке и технолошког развоја Владе Републике Србије Биљана Лајовић указала је на значај развијања културе ненасиља и разумевања међу младима у Србији и Хрватској, како би се предупредило насиље.
Лајовић је на округлом столу који је организован у оквиру пројекта "Прекогранична интеркултурална сарадња образовних институција Републике Србије и Републике Хрватске" истакла да се у сарадњи Србије и Хрватске пошло од идеје да се развија култура ненасиља као и разумевања међу младима и одраслима како би се допринело ненасилном решавању било каквог конфликта.
Она је додала да су у поменути пројекат укључене по две основне и две средње школе из Србије и Хрватске, објаснивши да се радило са децом различитог узраста кроз радионице и интерактивну наставу на разумевању различитости, на схватању и разумевању других, на развијању толеранције и концепта интеркултуралности .
Лајовић је додала да је веома задовољна атмосфером која је успостављена између две школе из Хрватске и две школе из Србије, људима који раде у надлежним министарствима, као и активностима и обукама које су спроведене у школама.
Такође, она је додала да ће ово бити дугорочнији пројекат који показује да је овакав начин рада добар и да даје трајне резултате.
Присутнима се обратио и помоћник министра знаности и образовања Хрватске Момир Карин који је том приликом нагласио да је један од главних задатака оваквог вида сарадње да се што више младих анимира по овом питању, као и да је значајан искорак у образовању деце управо у прихватању разлика.
У раду округлог стола учествовали су представници Министарства просвете, науке и технолошког развоја Србије, представници Министарства знаности и образовања Хрватске, представници "Нансен дијалог центра" Осијек и "Нансен дијалог центра" Србија, као и представници школа које су учеснице у пројекту.
Након уводних обраћања, школе учеснице у пројекту су размениле искуства након чега су представиле начин на који су организоване радионице у оквиру школа, наводи се у саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја.