Београд, 28. новембар 2017. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да је започињањем модернизације пруге Београд–Будимпешта, Србија постала део највећег глобалног пројекта „Један појас, један пут“.
Михајловић је, присуствујући обележавању почетка радова на изградњи и модернизацији пруге Београд Центар–Стара Пазова, као првој деоници у оквиру изградње пруге Београд–Будимпешта, истакла да је у питању тренутно највећи пројекат по вредности у Европи.
Ово је важан дан за Србију, за српско-кинеске односе, али пре свега за грађанке и грађане Србије. Након три године напорног рада, припреме документације и исцрпних преговора, данас започињемо реализацију највећег појединачног пројекта у Србији по вредности. Хвала НР Кини и председнику те земље, али посебно хвала председнику Србије, јер смо захваљујући његовој енергији и упорности ми данас овде, рекла је она.
Подсетивши на то да у претходних 35 година није улагано у железнички саобраћај и инфраструктуру, Михајловић је оценила да је улагање у железнице највећи стратешки пројекат Србије.
Она је радницима пожелела срећан почетак радова, истакавши да ће Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, контролисати време, рокове и цене, и додала да је циљ Владе да се што већи број грађанки и грађана Србије вози возовима.
Наш циљ је не само да будемо део великог глобалног пројекта, већ да грађани и грађанке Србије пожеле да се возе возовима, а да сви они који превозе терет и карго, иду преко Србије, закључила је Михајловић.
Пројекат модернизације железничке пруге Београд–Будимпешта, први је прекогранични пројекат у оквиру сарадње НР Кине и земаља централне и источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и НР Кина.
Укупна вредност изградње пруге у Србији износи приближно две милијарде долара.
Деоница од Београда до Старе Пазове дужине је 34,5 километара. Радове на тој деоници ће изводити China Railways International” и “China Communications Construction Company”, а вредност уговора је 350,1 милион долара.
Обележавању почетка радова присуствовали су и председница Владе Србије Ана Брнабић, заменик директора комисије за развој и реформу НР Кине Ванг Сјаотао, заменик главог инжењера Кинеске железничке корпорације и председник „China Railways International“ Јенг Џунгмин и потпредседник и главни инжењер „China Communications Construction Company” (CCCC) Суен Цију.
Наш циљ је не само да будемо део великог глобалног пројекта, већ да грађани и грађанке Србије пожеле да се возе возовима, а да сви они који превозе терет и карго, иду преко Србије, закључила је Михајловић.
Пројекат модернизације железничке пруге Београд–Будимпешта, први је прекогранични пројекат у оквиру сарадње НР Кине и земаља централне и источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и НР Кина.
Укупна вредност изградње пруге у Србији износи приближно две милијарде долара.
Деоница од Београда до Старе Пазове дужине је 34,5 километара. Радове на тој деоници ће изводити „China Railways International” и “China Communications Construction Company”, а вредност уговора је 350,1 милион долара.
Обележавању почетка радова присуствовали су и председница Владе Србије Ана Брнабић, заменик директора комисије за развој и реформу НР Кине Ванг Сјаотао, заменик главог инжењера Кинеске железничке корпорације и председник „China Railways International“ Јенг Џунгмин и потпредседник и главни инжењер „China Communications Construction Company” (CCCC) Суен Цију.