Ваљево, 15. новембар 2017. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић присуствовала је данас обележавању завршетка реконструкције пруге Београд–Бар на деоници Ресник–Ваљево.
Михајловић, која се поменутом деоницом превезла заједно са представницима Руских железница, истакла је да би Србија за три године требало да има најмање 520 километара пруга на којима ће возови моћи да иду просечном брзином од 120 до 150 километара на час.
Она је подсетила на то да су на овој прузи од Ресника до Ваљева раније возови ишли и брзином мањом од 30 километара на час на појединим деловима.
За две године требало би да имамо и модернизовану пругу Београд–Будимпешта, којом ће возови моћи да иду брзином од 200 километара на час, нагласила је Михајловић, најавивши да ће се у наредном периоду радити на томе да се модернизује читава барска пруга и да се на то не чека још четири деценије.
Такође, како је додала, радиће се железнички Коридор 10, али ће се реконструисати и пруге које нису део тог коридора.
Радови на модернизацији тог дела пруге, у дужини од 77,6 километара, окончани су у року.
Возови модернизованом пругом поново могу да иду брзином од 100 километара на час. Модернизација пруге Ресник–Ваљево, на међународном железничком коридору Београд–Бар, приведена је крају 13. новембра, како је и планирано, а редован железнички саобраћај на том делу барске пруге успостављен је јуче.
Уговорена вредност радова на модернизацији пруге Ресник–Ваљево износи 79,9 милиона долара, а радови су финансирани из руског кредита, чија је укупна вредност 800 милиона долара.
Обнова барске пруге почела је 15. јула 2016. године, након пуне четири деценије, а радове је извела компанија РЖД интернешенел.
Пројекат је урадио Саобраћајни институт ЦИП, а радови су обухватили реконструкцију трупа пруге, горњег строја колосека, два тунела и 17 мостова, контактне мреже, СС и ТТ система, као и ремонт свих инфраструктурних објеката дуж пруге, укључујући и 10 станица.