Београд, 14. новембар 2017. године – Министар државне управе и локалне самоуправе у Влади Републике Србије Бранко Ружић изјавио је данас да је фокус тог министарства на примени информационог система за пуну имплементацију Закона о општем управном поступку у читавој Србији, такозваног еЗУП-а.
|
Фото: tanjug.rs |
Ружић је на конференцији „Дигитализација Србије – будућност електронске управе и електронског банкарства“ истакао да ће то законско решење донети уштеду грађанима за више од шест милиона радних сати проведених на шалтерима, али и у новцу – у вредности од 245 милиона динара годишње.
Он је подвукао да је дигитализација један од приоритета Владе јер ефикасност и економичност коју она доноси омогућава да се створи услужна јавна управа окренута ка потребама грађана и привреде.
У наредном периоду, како је рекао, предстоји унапређење система службених евиденција кроз успостављање метарегистра и основних регистара (централни регистар становништва, катастар непокретности, регистар просторних јединица и адреса), проширење оквира за коришћење електронског документа и електронског потписа, електронског архивирања и чувања пословне документације.
Омогућили смо да се користи квалификовани електронски потпис у трансакцијама и електронској комуникацији, као и електронски печат, а Министарство је припремило и Нацрт закона о електронској управи, који ће у раду управе изједначити електронски документ са папирним, навео је Ружић.
Према његовим речима, Законом о општем управном поступку од 1. јуна је у потпуност промењен постојећи систем у којем су грађани морали да троше време и новац обилазећи институције ради добијања извода и потврда.
Сада је, како је објаснио, сваки службеник у државној управи у обавези да потребне податке, садржане у службеним евиденцијама, размењује с другим државним органима.
С друге стране, свесни смо да је потребно ојачати компетенције службеника, појачати њихова знања, вештине и мотивисаност јер ће они све ове промене и реализовати, подвукао је министар.
Амбасадор Норвешке у Србији Арне Санес Бјорнстад рекао је да је жеља те земље да се процеси дигитализације у Србији још више убрзају и да буду јефтинији.
Он је поручио да Норвешка снажно подржава даље процесе дигитализације државне управе, нагласивши да је важно радити и на заштити корисника и осигурати безбедност корисника е-платформи.
Представник "Теленора" Ингеборг Офстхус указао је на то да дигитална трансформација у читавом свету вреди више од 100 трилиона долара и да је то последица трансформисања система у традиционалним секторима.
Офстхус је рекао да се такође и у Србији промене на том пољу дешавају и на тај начин се и наша земља укључује у светске токове дигитализације.
Као илустрацију промена е-система у држави, он је објаснио да је "Теленор" увео и мобилно банкарство у Србији, при чему има 700.000 клијената који користе апликацију "Мој Теленор" преко које је могуће плаћати рачуне.
Скуп је организовала Амбасада Краљевине Норвешке, а гости из те земље, представници Владе Србије и бројни стручњаци говорили су о неопходним мерама заштите, новим пословним моделима, а представљено је и неколико успешних студија случаја.