Београд, 17. октобар 2017. године – Народна скупштина Републике Србије усвојила је данас Закон о Националној академији за јавну управу, према којем ће сви службеници, и на републичком и на локалном нивоу, пролазити кроз обуке у овој институцији.
|
Фото: Фонет |
Академија ће почети са радом средином наредне године, а очекује се да ће у потпуности трансформисати јавну управу и обезбедити ефикасније, љубазније и боље упућене службенике.
Парламант је данас усвојио и Закон о електронском документу, електронској идентификацији и услугама од поверења у електронском пословању, којим се корисницима омогућава да преко свог мобилног телефона користе квалификовани електронски потпис у трансакцијама и електронској комуникацији.
Овим законом електронски документ биће изједначен са папирним, што би требало да омасови примену квалификованог електронског потписа који ће бити еквивалент својеручном потпису.
Посланици су изгласали и Закон о изменама и допунама Закона о државним службеницима, који, између осталог, утврђује да службеник који је запослен на неодређено време у органу или служби аутономне покрајине, јединице локалне самоуправе, градске службе, може бити преузет без конкурса у државни орган, ако се о томе споразумеју руководиоци тих органа и служби.
Усвојен је и Закон о изменама Закона о информационој безбедности који уређује мере заштите од безбедносних ризика у информационо-комуникационим системима, одговорности правних лица приликом управљања и коришћења тих система.
Изменама тог закона предвиђено је да послове Центра за безбедност ИКТ система (ЦЕРТ) републичких органа обавља орган надлежан за пројектовање, развој, изградњу, одржавање и унапређење рачунарске мреже републичких органа, за чије је обављање сада надлежна Канцеларија за информационе технологије и електронску управу.
На седници је усвојена и Одлука о измени Одлуке о утврђивању састава сталних делегација Народне скупштине Републике Србије у међународним парламентарним институцијама.