Београд, 5. октобар 2017. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић рекла је данас да је убрзана изградња Коридора 10 у последње три године вратила на српске друмове око 15 милиона возила која користе овај регион за транзит.
Она је, гостујући у Јутарњем програму Хепи телевизије, истакла да је највећа предност Србије управо њен положај у региону и Европи, односно то што представља најкраћу руту за транзит људи и робе регионом.
У време док Србија није имала изграђен значајан део ауто-путева, логично је да су возачи ишли преко Румуније и Бугарске, иако им је тај пут био за око 100 километара дужи, нагласила је она, додавши да је разлог због којег нас они данас не заобилазе управо тај што се пројекти у Србији брже завршавају.
Као најзначајније резултате у првих 100 дана рада ове владе Михајловић је издвојила пуштање у саобраћај 30,5 километара најмодернијег ауто-пута између Пирота и Димитровграда, почетак асфалтирања на деоницама Коридора 10 кроз Грделичку клисуру, као и позитивну реакцију извођача на ненајављене обиласке радова на Коридору 11.
Она је најавила наставак праксе обиласка радова на ауто-путевима јер се показало да притисак на извођаче и пажња јавности помажу да се радови брже изводе.
За Србију је, како је нагласила, значајно повезивање и са луком у Бару, преко Коридора 11, као и са луком у Драчу, преко будућег “ауто-пута мира” Ниш–Приштина–Тирана–Драч, јер је у интересу наше земље да има излаз на море и добру повезаност са свим суседима.
Михајловић је додала да се Министарство у поменутом периоду бавило и многим другим важним темама, као што су увођење директног лета за Пекинг и модернизација железнице, која ће остати један од приоритета, као и завршетком прве велике реконструкције на једној деоници пруге Београд–Бар откако је ова пруга изграђена.
У наредном периоду, како је навела, план је да се после првих 77 километара од Ресника до Ваљева реконструише и остатак барске пруге, да се изгради брза пруга Београд–Будимпешта и модернизује пруга ка Нишу, како би возови и на том потезу ишли 120 километара на час.