Београд, 7. август 2017. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар унутрашњих послова Небојша Стефановић и министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић потписали су данас Споразум о пословно-техничкој сарадњи између два министарства, чији је циљ успостављање електронске евиденције о држављанима Србије.
Споразумом се стварају услови да јавна управа обједини основне податке грађана у електронском облику на једном месту како би убрзала решавање њихових захтева, имајући у виду да они више не морају да прибављају документа, попут извода из матичне књиге рођених и уверења о држављанству, већ то службеници чине по службеној дужности.
У претходном периоду, Министарство државне управе и локалне самоуправе покренуло је препис у електронски облик свих матичних књига које воде јединице локалних самоуправа, и ти подаци ће до краја године бити у Централном регистру матичних књига, који је у надлежности тог министарства.
Од данас, захваљујући Министарству унутрашњих послова, почеће процес уписа података и из Књиге држављана Републике Србије у Централни регистар.
Председница Владе Републике Србије Ана Брнабић истакла је тим поводом да држава коначно постаје сервис грађана, а шалтери и папирологија прошлост.
Сада је 21. век и грађанима и привреди морамо да олакшамо живот, а не да буду робови бирократије, поручила је она и подвукла да су електронски сервиси један од првих алата у борби против корупције.
Брнабић је нагласила да не може да се размишља о побољшању услова пословања и увођењу више електронских сервиса за привреду и грађане уколико матичне књиге нису у електронском облику.
Стефановић је указао на то да ће успостављање јединствене електронске евиденције о држављанима Републике Србије убрзати поступке приликом издавања докумената грађанима, а уједно и поједноставити процедуру.
Према његовим речима, грађани више неће морати да чекају на шалтерима за уверење о држављанству, а и државни органи који прикупљају неопходна документа уместо њих моћи ће да те податке провере истог тренутка увидом у Централни регистар.
Он је објаснио да ће све то олакшати и убрзати цео процес, а успостављање апликације за вођење евиденције о држављанима у оквиру Централног система донеће и друге погодности.
Преносом података из постојећих евиденција које нису централизоване добићемо јединствену електронску базу која гарантује боље вођење података и бржу доступност, али и већу безбедност података о личности који се налазе у евиденцији, рекао је Стефановић.
Ружић је истакао да се успостављањем електронске евиденције о држављанима Србије поједностављује решавање захтева грађана које имају према управи.
Он је поновио да нема више доношења извода, уверења и других непотребних докумената која су већ у бази, већ ће овлашћени државни службеник увидом у Централни регистар проверити све податке који су му неопходни за одлучивање.
Министар је констатовао да је то велика промена и олакшање у раду и за државне службенике, јер ће допринети њиховом бржем и ефикаснијем поступању.
Они, како је објаснио, неће више чекати да друге институције пошаљу неопходне податке или информације поштом, факсом или на други начин, већ ће до њих доћи електронским путем.
Ово је револуционарна промена за све нас, закључио је Ружић.