Београд, 13. јун 2017. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да је започела реформа путног сектора и да је по први пут расписан тендер за одржавање првих 3.000 километара путева по учинку.
Михајловић је, на представљању пројекта “Реформа путног сектора Републике Србије”, у присуству вршиоца дужности директора ЈП “Путеви Србије” Зорана Дробњака и вршиоца дужности директора “Коридора Србије” Зорана Бабића, најавила да ће за преосталих 13.000 километара путне мреже тендер бити објављен до краја године.
То је велики помак у последњих 25 година, с обзиром на то да су раније путарске фирме добијале послове без јавних тендера, навела је она и додала да је то почетак реформе путног сектора, у циљу развоја путне привреде и модерног одржавања путева.
Према њеним речима, путари ће потписати уговор којим ће се обавезати по питању квалитета, цене и рока за одржавање, тако да ће у складу са тим бити проблема за све оне који су навикли да добијају послове без тендера.
Михајловић је упутила позив домаћим путарским предузећима да се удружују да би могли да добијају послове на тендеру, нагласивши да ће путари добијати посао на три године.
Разговараћемо са Светском банком о томе који су наредни кораци, а циљ је да модернизујемо предузеће “Путеви Србије” и да имамо путарске компаније које генеришу развој, уз , наравно, квалитетно одржавану инфраструктуру, истакла је она.
У процес реформисања путног сектора, како је навела, биће укључени и ЈП “Путеви Србије“, предузеће „Коридори Србије“, као и путарска предузећа.
Према њеним речима, Србија је у рангирању Светског економског форума данас на 115. месту од 138 земаља по квалитету путне инфраструктуре.
Ако смо могли да на листи Светске банке о условима пословања за две године напредујемо за готово 50 места, сигурна сам да и на овој листи можемо да остваримо добар резултат, закључила је Михајловић.
Дробњак је подсетио на то да су у претходним годинама путарска предузећа имала кризе и много проблема, због чега је потребна комплетна реформа тог сектора.
ЈП „Путеви Србије“ су спремни за реформе, што је предвиђено и пословним стратегијама и стратегијама развоја овог предузећа, објаснио је он и упутио позив путарским фирмама да се удружују како би лакше обезбедиле гаранције које се од њих траже за добијање посла.
Бабић је прецизирао да је део зајма за изградњу Коридора 10 намењен институционалној подршци, односно реформи путног сектора, истакавши да је веома важно да сви актери буду укључени у тај процес.