Београд, 23. мај 2017. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић најавио је данас да ће ресорно министарство наставити напоре у циљу изградње предшколског васпитања које ће бити доступно деци из свих средина, отворено према породици, као и другим нивоима у систему образовања.
 |
Фото: Танјуг |
Шарчевић је, на међународној конференцији "Кључне димензије развоја квалитета у предшколском васпитању и образовању", изнео податак да је у вртићима најмање деце из најсиромашнијих домаћинстава – свега 8,6 одсто, као и деце из ромских насеља – 6,2 одсто, док је обухват деце из најбогатијих домаћинстава 81,6 одсто.
Он је оценио да предшколско васпитање и образовање у Србији има дугу традицију, квалитетну праксу и велики стручни потенцијал, подсетивши истовремено и на то да се у претходном периоду интезивно радило на изменама и допунама Закон о предшколском васпитању и образовању, који је донет 2010. године.
Настојаћемо да отварамо нове вртиће, реновирамо постојеће и обавимо пренамену постојећих слободних објеката у локалној заједници, нагласио је министар, додавши да је предшколско васпитање у фокусу и ресорног министарства и Владе Србије.
Директор Швајцарске агенције за развој и сарадњу у Србији Урсула Лаубли нагласила је да су васпитачи покретачи реформи у предшколском образовању и да могу рачунати на подршку Швајцарске у том послу, као што су је и до сада имали.
Интеграција деце од раног узраста, како је рекла, показала је да ти малишани остварују бољи успех у школи.
Директор Канцеларије Уницефа у Србији Мишел Сен Ло рекао је да предшколско образовање мора бити квалитетно и приступачно деци из свих социјалних миљеа и свих подручја у земљи.
Према његовим речима, образовање у раном детињству свима доноси добитак, Србија има дугу традицију предшколског образовања, али је проценат учешћа деце у вртићима и даље много мањи од оног у Европи.
Посебно су искључена сиромашна и деца из руралних подручја, као и ромска деца, а њима је образовање најпотребније, нагласио је он.
Само половина малишана у Србији узраста три до пет и по година иду у вртић, а предшколско образовање и васпитање мора да буде квалитетно и доступно деци из свих средина, закључено је на овом скупу.
Стратегија развоја образовања у Србији до 2020. године поставила је за циљ да обухват деце узраста од три до пет и по година буде 75 одсто у вртићима.
Да би се повећао обухват деце у вртићима и побољшао квалитет програма, неопходне су системске интервенције на националном, али и локалном нивоу, модернизација програма, едукација запослених и већа подршка унапређењу квалитета.
Конференцију су организовали Канцеларија Уницефа у Србији, Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Завод за унапређење образовања и васпитања, Завод за вредновање квалитета образовања и Центар за интерактивну педагогију.