Ниш, 20. април 2017. године – Државни секретар Министарства трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић истакла је приликом гостовања кампање ИТ караван 02 у Нишу да је подизање дигиталних компетенција код младих приоритет у програмима овог министарства.
Матић је, обраћајући се ученицима основних школа „Стефан Немања“ и „Учитељ Таса“, за које је у биоскопу „Купина“ изведена интерактивна презентација о безбедном коришћењу нових технологија, указала на предност развијања дигиталних компетенција у њиховом избору будућих занимања, уз подсећање на то да је град Ниш са својим Електронским факултетом значајан технолошки центар Србије.
Користите интернет за учење и за лични развој. Потребно је да будете свесни и опасности које носе нове технологије, али и предности, јер вам оне могу помоћи да превазиђете раздаљине које постоје између вас и ваших вршњака у целом свету, поручила је државни секретар.
Она је представницима школа уручила едукативне сетове робота, а након тога за ученике је одржана радионица програмирања роботике у технолошком центру „Дели простор за креативно деловање“.
ИТ караван је едукативна кампања за развој информационог друштва, коју Министарство трговине, туризма и телекомуникација спроводи од 12. априла до 25. маја у градовима Нови Пазар, Пирот, Ниш, Зајечар, Краљево, Ужице, Чачак, Ваљево, Крагујевац, Суботица, Нови Сад, Панчево и Сомбор.
Ове године партнери на пројекту су Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Министарство унутрашњих послова, организација „Save the Children“ за северозападни Балкан и компанија „Мајкрософт“.
Директор Сектора за кориснике из јавног и комерцијалног сегмента "Мајкрософт" Србија и Црна Гора Никола Орлић изразио је задовољство због тога што ова компанија другу годину за редом подржава ИТ караван, манифестацију која подстиче правилну употребу савремених технологија и интернета у образовању и свакодневном животу деце.
У "Мајкрософту" верујемо у то да су дигитална писменост и информационе технологије неопходне за развој и будућност деце и овог друштва и да треба да буду доступне свима, поручио је Орлић.
Кампања која је спроведена и 2016. године, у 15 градова у Србији за приближно 5.000 основаца, реализује се на две локације, на отвореном простору у центру града, где се представљају програми развоја информационог друштва намењени целокупном грађанству, и у основним школама, културним центрима и другим институцијама, са интерактивним презентацијама за ученике.