Београд, 13. март 2017. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић састао се данас са амбасадором Канаде у Србији Филипом Пенингтоном и директором за међународна партнерства асоцијације "Колеџи и институти Канаде" Маријом Жозе Фортин.
У саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја наводи се да је гошћа из Канаде том приликом представила образовни систем те земље, са тежиштем на раду колеџа на којима се похађају примењени програми.
Фортин је пренела да се једном годишње спроводи истраживање о томе колико су послодавци задовољни студијским програмима, а последње је показало да се 90 одсто студената који заврше неки од 8.000 примењених програма запосли до шест месеци по стицању дипломе.
Истовремено, како је додала, 95 одсто компанија у којима ови студенти раде задовољно је квалитетом њиховог знања и вештина.
Управо подаци из годишњег истраживања најбољи су путоказ студентима али и колеџима, при чему их мотивишу да осавремењавају програме и прате привреду, јер од тог истраживања зависи и финансирање колеџа од стране Владе, објаснила је она.
Пенингтон је рекао да је Србија на добром путу када је реч о реформи система образовања и понудио помоћ и искуства Канаде у том процесу.
У време када сам се школовао важило је правило да универзитет уписују паметнији, а да они „мање паметни“ иду на колеџ. Међутим, још пре десет година нашим студентима је постало јасно да су управо колеџи ти који обезбеђују посао, јер се ту уче примењени програми, који воде до тржишта рада, истакао је он.
Према његовим речима, важно је то што је обезбеђена апсолутна проходност од универзитета до колеџа, и обрнуто, и да већина оних који заврше универзитет касније похађа неки од примењених програма на колеџима.
Шарчевић је нагласио да је искуство Канаде још један доказ у прилог ставу да би образовање морало да служи функцији запошљавања, додавши да се Министарство кроз увођење дуалног образовања определило за пут који доноси вишеструке користи за читаво друштво.
Он је навео да Министарство последњих месеци веома интензивно ради на промени амбијента у образовању, као и да је у финалној фази израде сета закона чији је превасходни циљ подизање квалитета образовања и обезбеђивања парадигме целоживотног учења.
Посебан део биће законска регулатива о дуалном образовању, при чему селективно користимо елементе доказаних система дуалног образовања у Немачкој, Аустрији и Швајцарској, рекао је министар.
Шарчевић је изразио посебно задовољство због чињенице да је све више факултета заинтересовано за дуално образовање.