Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности потпредседника > Наставак рада на даљем унапређењу услова пословања у Србији

Наставак рада на даљем унапређењу услова пословања у Србији

Београд, 5. фебруар 2017. године – Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Владе Републике Србије саопштило је данас да би Србија за две године могла још више да поправи свој положај на „Дуинг бизнис листи“ и да са 47. места уђе међу 20 најуспешнијих држава света по условима пословања.

Фото: mgsi.gov.rs
У саопштењу се наводи да је тај циљ зацртан у Програму за унапређење позиције Србије на овој престижној листи Светске банке, који је Влада Србије усвојила заједно са Акционим планом за 2017. и 2018. годину.

Потпредседник Владе и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић истакла је тим поводом да је Србија постигла много по питању побољшања услова пословања.

Она је прецизирала да је наша земља ове године ушла у првих 10 земаља света по спроведеним реформама, и додала да је у плану да се законом о „е-пословању“ привредницима још више олакша пословање.

Услуге држави моћи ће да плаћају електронски, а уместо на шалтерима документа ће моћи да се предају и архивирају у електронском облику, навела је Михајловић.

Она је, говорећи о електронским дозволама, истакла да оне треба да постану модел начина рада администрације, јер обезбеђују транспарентност, ефикасност и одговорност јавне управе, за шта Светска банка даје највише оцене.

Михајловић је нагласила и да би ускоро могле да буду усвојене измене Закона о државном премеру и катастру, које би омогућиле да упис имовине не траје дуже од неколико дана.

Први од три приоритета у овој години биће реформа катастра и скраћење процедура и времена за упис права својине са 21 на 5 дана.

Други приоритет се односи на убрзавање поступка од подношења захтева за локацијске услове до укњижбе, како би са садашњих 156 дана поступак био завршен за 100 дана. И трећи – увођење електронског оснивања фирме у Агенцији за привредне регистре.

Програмом су предвиђене и мере за смањење трошкова пословања, као што су укидање печата, снижавање таксе за упис права својине у катастру за 40 одсто, смањење трошкова наплате потраживања за четвртину, наплата таксе за употребну дозволу према стварним трошковима за издавање и укидање накнаде за заштиту животне средине по квадрату пословног простора.

Помак у пословању привреде донеће и успостављање електронског система за пријаву пореза на имовину за фирме које воде пословне књиге, система електронског царињења, као и аутоматизација повраћаја ПДВ-а, који ће бити скраћен са 8 на 6 недеља.

Предложено је да током 2017. године буде припремљен модел за смањење пореза и доприноса на зараде, скраћени рокови за стечајни поступак, укидање фирмарине и њено интегрисање у порез на имовину и олакшано добијање прикључка на електричну мрежу.

Овај програм припремила је министарска Радна група за унапређење позиције Србије на листи Светске банке.

На програму су радили и НАЛЕД, УСАИД, Пројекат за боље услове пословања и Републички секретаријат за јавне политике, који су као стручна подршка спроводили истраживања у областима које посматра методологија Светске банке.

Читав процес има и велику подршку Фонда за добро управљање Амбасаде Велике Британије, додаје се у саопштењу.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs