Београд, 1. фебруар 2017. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да Влада Србије са суседним земљама интензивно ради на успостављању једне царинске испоставе, како би се убрзао транспорт робе.
 |
Фото: pink.rs |
Михајловић је, гостујући на Телевизији Пинк, истакла да је намера да Србија, као транзитна земља и најкраћи пут ка западној Европи, искористи свој положај, јер, како је додала, за нас транзит значи огроман новац.
Она је такође подвукла да би требало да се потрудимо да теретна возила бирају Коридор 10 преко Србије, уместо Коридора 4 преко Бугарске и Румуније.
Возила која тренутно пролазе кроз Србију на граници пролазе две царинске контроле, док Влада Србије ради на томе да се успостави једна – заједничка, што ће убрзати пролазак возила.
Она је рекла да се на заједничком граничном прелазу већ ради у оквиру пројекта изградње моста Љубовија–Братунац, а о томе је било речи и током јучерашњих разговора у оквиру посете премијера Грчке Алексиса Ципраса Србији.
Михајловић је навела да је са грчком делегацијом разматран и пројекат модернизације пруге до луке Пиреј, што ће скратити време путовања од Београда до Солуна са тренутних 49 на 26 до 27,5 часова.
Према њеним речима, са кинеским партнерима интензивно се ради на модернизацији пруге Београд–Будимпешта.
Железнички Коридор 10 у Србији биће завршен за две до две и по године, истакла је она, додајући да за приближно 150 километара пруга тек треба да буде уговорена модернизација, а њима ће возови моћи да се крећу брзинама од 100 до 150 километара на час.
Михајловић је рекла да се надзире и крај радова на друмском Коридору 10, и истовремено изнела очекивање да ће он бити готов већ ове године.
Због деоница на којима ради грчка компанија "Актор", а на којима је дошло до продужетка рока за завршетак радова, ресорно министарство ће до 8. фебруара размотрити нови предлог динамичког плана који је јуче представио председник те фирме Димитриос Кутрас, истакла је она.
Према њеним речима, предлог Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре јесте да се, уколико је потребно, укључи и додатна компанија како би се посао завршио, а крај радова се очекује у овој години.