Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Саопштења министарстава > Драгоцена искуства Португала у области образовања

Драгоцена искуства Португала у области образовања

Београд/Лисабон, 26. јануар 2017. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић разговарао је данас у Лисабону са министром образовања Португала Тијагом Брандаом Родригесом о размени искустава на пољу законодавства, ране писмености, дуалног образовања и научне сарадње.


Саговорници су се том приликом сагласили да је рана писменост веома важна, али да је до сада била неправедно запостављана.

Шарчевић је истакао да ће наша земља новим законским решењима предшколско третирати као рану писменост, а не као чување деце у вртићима.

Родригес је указао на то да је и у Португалу, такође, у току измена законодавног оквира, али је намера да рана писменост од 4 до 6 година постане законски обавезна.

Он је истакао да је највећи проблем образовања то што су веома често реформе заустављане услед политичких промена, па су много пута кретале изнова.

Шарчевић је, говорећи о већој аутономији основних школа, оценио да би она требало да зависи од квалитета рада и знања које стичу ученици.

У складу са тим, Родригес је нагласио да би у циљу добрих резултата у завршним годинама било пожељно увести обавезно тестирање ученика на полугодишту другог, петог и осмог разреда.

Министар просвете Србије је, када је реч о дуалном образовању, истакао да су искуства Португала у том сегменту од великог значаја, додавши да је наша земља за кратко време урадила много тога, повезала многе компаније и школе, радећи истовремено на прописима који би требало да уреде ту област образовања.

Према његовим речима, први пут план уписа у средње школе заснива се и на интересима локалних самоуправа и компанија.

Родригес је потврдио да се и у Португалу план уписа ради у сарадњи са локалним самоуправама, уз ослушкивање потреба привреде.

У нашем систему, по завршетку средње школе ученик добије два сертификата – компанија издаје сертификат за практични део, док школа издаје сертификат за општеобразовни део. План је да се до 2020. године у 50 одсто школа уведе дуални систем образовања, прецизирао је он.

Саговорници су, говорећи о научној сарадњи, констатовали да је она на веома високом нивоу и да је за последње четири године удвостручена.

Шарчевић је упутио позив португалском колеги да посети Београд како би дали нови импулс просветној и научној сарадњи, наводи се у саопштењу Министарства просвете, науке и технолошког развоја.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs