Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности потпредседника > Преговори о наставку модернизације пруге Београд-Бар

Преговори о наставку модернизације пруге Београд-Бар

Београд, 8. јануар 2017. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изразила је наду да ће ове године бити потписани уговори за даљу модернизацију пруге Београд-Бар, али и Београд-Ниш, и да се о тим пословима воде интензивни разговори.

Михајловић је у интервјуу за лист Политика нагласила да је план да се направи пруга према Мађарској за брзине од 160 километара на час а према Нишу 110 километара на час, додавши да се о томе разговара са Русима, Кинезима, а да ће се разговарати и са Европском банком за обнову и развој.

Она је додала да је за Србију најважнији задатак завршетак Коридора 10 до границе са Бугарском и Македонијом и да очекује да ови радови буду завршени до краја ове или до почетка следеће године.  

Само прошле године Коридором 10 прошло је 1,7 милиона аутомобила више него претходне. Возачи који су некада ишли кроз Бугарску и Румунију сада иду кроз Србију јер је пут краћи за око 100 километара. То нам пуно значи, али показује и колика је штета што овај аутопут није завршен раније, навела је Михајловић.

Према њеним речима Србија ће наставити да гради деонице на својој територији на Коридору 11, а током самита у Риги разговарано је са кинеским компанијама и о могућој концесији за овај аутопут.

Раније се о овим пословима много причало, али нико није бринуо о томе шта имамо од документације, шта можемо да финансирамо и шта је најпотребније. Преговарало се о кредитима, чак су и узимани, а да нисмо имали пројекте, ни завршену експропријацију. Сваки посао нам је због тога каснио при чему држава није контролисала шта се ради. Иако није мој посао да јурим и надзирем грађевинске фирме и пројектанте, изгледа да је то једини начин да се успешно ради, поручила је Михајловић.

Упитана за критике које је раније упућивала домаћим фирмама због кашњења са завршетком аутопута Љиг-Прељина, она је рекла да је циљ Владе да обезбеди домаћим фирмама да раде и да у 2017. години домаћи грађевинари могу да рачунају на 977 милиона евра за послове на путевима и пругама.

Али наше фирме, како је нагласила, узимају више посла него што могу да заврше. Наша предузећа су главна на деоницама Српска кућа - Левосоје и на мосту Љубовија-Братунац, а добили су и све уговоре за рехабилитацију путева. И сви пројекти, осим моста, касне! Притискали смо стране партнере из Кине и Азербејџана тражећи да исплаћују новац нашим фирмама сваких 10-15 дана. У својој земљи послују на начин који се граничи са неморалом.

Она је у том смислу изнела пример предузећа “Планум” које је, учествујући у градњи поменутог аутопута, добило могућност да заради 60 милиона евра, а да су нову машину за тунеле држали у Русији.

Тамо су све могли да заврше у складу са договором, додала је Михајловић изневши уверење да тунели не би још били готови да није тако реаговала.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs