Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности Владе > Подизање квалитета образовног процеса приоритет

Подизање квалитета образовног процеса приоритет

Чачак, 17. новембар 2016. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић најавио је данас, приликом обиласка Гимназије у Чачку, увођење предметног надзора у поступак спољашњег вредновања школа, поручивши да се квалитет рада школа и просветних радника мора ставити у први план.

Фото: mpn.gov.rs

Шарчевић је истакао да ће предметни надзор заокружити процес вредновања школа, скренувши пажњу на то да је досадашња евалуација у први план ставила чињеницу да је више од једне трећине школа лоше оцењено.

Управо због тога приоритет ће бити обука директора и њихово лиценцирање, као и усавршавање и лиценцирање наставника, указао је он.

Министар је, у оквиру посете Чачку, обишао и Основну школу "Драгиша Мишовић" и Техничку школу, а разговарао је и са градоначелником Милутином Тодоровићем и представницима локалне самоуправе.

Тодоровић је том приликом упознао Шарчевића са улагањима и приоритетима локалне самоуправе у сфери образовања и науке, наводећи да Чачак нема дуговања према образовно-васпитним установама.

Градоначелник Чачка је истовремено изнео податак да су две предшколске установе највећи буџетски корисници и да се улажу напори да се побољшају услови рада у њима.

Ове године смо успели да издвојимо значајна средства и за суфинансирање боравка деце у приватним вртићима, рекао је он.

Тодоровић је, изразивши жељу да се у том граду оснује универзитет, истакао да се ради на довођењу страних инвеститора и да је у том контексту дуално образовање од велике важности.

Министар је упознао представнике Града Чачка са досад предузетим корацима на реформи образовно-васпитног система, и истакао спремност за сарадњу са свим локалним самоуправама.

За два и по месеца смо обишли много градова и у свима чули идеју о формирању универзитета. Оно што је реално јесте оснивање факултета у сарадњи са постојећим универзитетима, наравно, у складу са реалним потребама и кретањима у привреди, закључио је Шарчевић.

Министар просвете, науке и технолошког развоја је потом у дворишту Техничке школе у Чачку свечано отворио Парк знања Центра за промоцију науке.

Он је рекао да је овај научни парк учионица на отвореном доступна свим узрастима, од 7 до 77 година, уз оцену да су добробити овог места вишеструке.

Имате прилику да, боравећи у природи, у једном лепом окружењу, сазнате колико поједине науке могу да буду занимљиве и откријете да ли у вама лежи неки будући Никола Тесла. Наша жеља је да оваквих „урбаних џепова“ имамо што више, и то не само паркова знања већ и центара попут Истраживачке станице Петница, поручио је Шарчевић.

У Парку знања постављене су инсталације и експонати: метеоролошка станица, Теслин трансформатор, демонстрациони глобус, коса раван, модел ДНК и други.

Директор Центра за промоцију науке Немања Ђорђевић је навео да експонат који може да се помери или чује, далеко више доприноси учењу од застарелих метода.

Зато су паркови науке и овај парк знања један од првих корака да науку доживите и разумете на прави начин, поручио је Ђорђевић.

Шарчевић је након тога посетио Фестивал науке „Од Научног клуба до Парка знања“, који се одржава у Регионалном центру за професионални развој запослених у образовању и разговарао са учесницима.

Министар просвете је на крају посете Чачку, одржао састанак са директорима предшколских установа, основних и средњих школа Моравичког округа.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs