Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Саопштења министарстава > Пуштање деонице Љиг–Прељина у саобраћај

Пуштање деонице Љиг–Прељина у саобраћај

Београд, 6. новембар 2016. године – Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Владе Републике Србије саопштило је да ће најдужи аутопут кроз Шумадију и централну Србију, деоница Љиг–Прељина на Коридору 11, сутра бити пуштена у саобраћај.

У саопштењу се наводи да ће свечаности присуствовати потпредседник Владе Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, заједно са премијером Србије Александром Вучићем и министром економије Азербејџана Сахином Мустафајевим.

Грађани који су на потезу од Чачка до Љига путовали Ибарском магистралом, или ће тек путовати, отварањем нове деонице, добили су безбеднију, лакшу и краћу алтернативу – Коридор 11.

Деоница Љиг–Прељина на Коридору 11 не само што је много безбеднија од Ибарске магистрале, која важи за најопаснију деоницу у Србији, већ је и приближно 17 километара краћа, па су процене, које би возачи од сутра могли и да тестирају у пракси, да ће се овим путем од Љига до Прељине стизати за око пола сата, уместо за досадашњих око сат времена.

Аутопут Љиг–Прељина на Коридору 11 дуг је 40,359 километара. Вредност уговорених радова за ову деоницу износила је 308 милиона евра, од чега је 300 милиона за радове уплаћено из буџета Републике Азербејџан, док је осам милиона евра обезбеђено из буџета Републике Србије.

Главни извођач радова је азербејџанска компанија “Азвирт”, а чак 101 домаћа, српска компанија, радила је као подизвођач.

Највећи изазов за грађевинаре биле је изградња тунелских конструкција, као и санација непредвиђених клизишта, а деоница има пет тунела код којих је изграђено 7,5 километара потпорних зидова и 20 километара регулација речних токова.

Од тих пет тунела, Голубац (125 метара) је претворен у усек, док се тунел „Велики Кик“ дужине 200 метара изводио методом отвореног ископа. Најдужи тунел на деоници је тунел “Шарани” од 885 метара, затим “Брђани” од 450 метара и „Савинац“ од 270 метара.

На деоници има укупно 66 мостова, од којих најдужи има 600 метара. На деоници се налазе и три петље - привремена петља “Дићи” у месту Дићи поред Љига, повезује Ибарску магистралу са новим аутопутем, петља “Таково” која повезује Горњи Милановац са новим аутопутем и петља “Прељина” повезује Ибарску магистралу са аутопутем и преусмерава возила према Чачку или Београду.

Возачи ће деоницом Љиг–Прељина до краја године путовати без плаћања путарине.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs