Београд, 27. септембар 2016. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић најавио је данас да ће већ за месец дана бити усвојена стратегија развоја туризма, нагласивши да су за унапређење ове привредне гране у Србији неопходне структурне промене.
Љајић је, на свечаној додели највиших признања у туризму – "Туристички цвет", поводом Светског дана туризма, поручио да је план да се у наредне четири године број ноћења туриста повећа са 6,6 милиона на 9,6 милиона, туристички промет са 2,5 милијарде долара на 3,7 милијарди, а девизни прилив са 1,1 милијарде на 2,2 милијарде долара.
Верујем да то можемо да остваримо, али за то су нам потребне структурне промене, које морамо да заједно спроведемо, рекао је потпредседник Владе.
Према његовој оцени, просечност никад није била довољна да једна земља изађе из кризе и направи динамичан раст, већ морамо да прескачемо степенице да бисмо имали далеко већи развој од просека у окружењу и да бисмо стигли оне који су у томе испред нас.
Да бисмо то остварили потребно је да имамо јасан план, при чему ћемо стратегију развоја туризма, надам се, коначно донети за месец дана. У том стратешком документу су дефинисани циљеви чију ће реализацију свако моћи да прати, али ћемо моћи и да сами себе оцењујемо на том плану, нагласио је он.
Љајић је указао на то да пет дестинација – Београд, Нови Сад, Копаоник, Златибор и Врњачка Бања привлаче 72 одсто страних туриста, те да је потребно повећати туристичку понуду и привући иностране госте и у друга места јер имамо много тога да понудимо.
Он је упутио апел локалним самоуправама и туристичким организацијама да креирају пројекте за које ће ресорно министарство пружити подршку, али да оно не може да реализује оно што је приоритет локалних самоуправа.
Убудуће, тамо где нема улагања локалних самоуправа, нема ни инвестиција са наше стране, јер ако вама није потребно да улажете у туристички потенцијал, зашто бисмо ми то препознали као важан потенцијал, упозорио је Љајић.
Он је уједно подсетио на то да ће следећа година бити посвећена промоцији туристичких потенцијала на Дунаву.