Београд, 20. септембар 2016. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Младен Шарчевић изјавио је данас да просветни радници могу бити пионири у увођењу дуалног образовања, чиме би имали револуционарну улогу у реформи овог сектора и остварили бољитак свог стандарда.
 |
Фото: Танјуг |
Шарчевић је, на отварању дводневне Међународне конференције о средњем стручном образовању "Заједничка визија – образовање за практично знање", истакао да из дуалног модела школовања ученици могу наставити добре студије и тиме постићи каријеру коју желе.
Дужни смо да објаснимо родитељима да производна пракса и оно што се до сада дешавало у школским радионицама не прате данашњи технолошки развој привреде и потребе друштва, а улога школе и фирме јесте да обавесте јавност да је реформа образовања пут ка већем стандарду и бољем животу свих грађана, поручио је министар.
Амбасадор Немачке у Србији Аксел Дитман истакао је да је средње стручно образовање један од главних стубова немачко-српске иницијативе за одрживи раст, покренуте прошле године, због кључног утицаја на унапређење услова за запошљавање.
Дитман је нагласио да Србија има изузетне студенте и одличне раднике, што су потврдиле и немачке компаније које послују у земљи.
Он је напоменуо да је неопходно унапређење у квалификовању како би се обезбедила производња компликованијих и захтевнијих производа, што има изузетну улогу у доласку великих страних произвођача у Србију.
У пројекту унапређивања образовања, Немачка привредна комора сарађује са Привредном коморе Србије, Министарством просвете, науке и технолошког развоја, као и са више од 50 предузећа која су се већ ангажовала у овој области, навео је амбасадор.
Организатор конференције је Немачка организација за међународну сарадњу (ГИЗ), у сарадњи са Министарством просвете, науке и технолошког развоја и Заводом за унапређење образовања и васпитања.
Поред прегледа садашњих резултата и наредних корака у реформи средњег стручног образовања, учесници конференције ће се данас и сутра бавити и темама као што су законски оквир средњег стручног образовања, образовање одраслих, социјална инклузија, каријерно саветовање и предузетништво.