Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности Владе > Развијање електронских сервиса за грађане и привреду

Развијање електронских сервиса за грађане и привреду

Београд, 6. септембар 2016. године – Министар државне управе и локалне самоуправе у Влади Републике Србије Ана Брнабић саопштила је данас да је расписан тендер за софтвер за електронску размену података шест државних институција, који ће грађанима и привреди омогућити уштеду времена и новца.

Фото: Танјуг

Брнабић је, говорећи на представљању електронског система за „е-услуге“ Привредне коморе Србије (ПКС), оценила да је тај софтвер подршка примени Закона о општем управном поступку.

Она је уједно подсетила на то да је пуна примена тог закона планирана за 1. јун 2017. године, што у пракси значи да грађани више неће сами прикупљати податке за издавање докумената.

То ће омогућити успостављање размене података електронским путем, и то за 80 одсто података у службеној евиденцији. Надамо се да ће почетак имплементације овог система бити за шест до осам месеци, као и да ће годишња уштеда на папирима бити знатна, указала је Брнабић.

Према њеним речима, по окончању тендера биће потписан уговор за софтвер, који ће омогућити размену података шест институција – Централног регистра обавезног социјалног осигурања, ПИО фонда, Пореске управе, МУП-а, Националне службе за запошљавање и Министарства државне управе и локалне самоуправе.

Брнабић је истакла да се број фирми и грађана који користе електронске сервисе државних институција повећава, а да њих око 400.000 користи 635 доступних услуга у оквиру е-управе.

Она је навела да је само у првом кварталу ове године број корисника електронских услуга већи за 90.000, и нагласила да ће у фокусу Министарства бити даље развијање електронских сервиса за грађане и привреду, при чему је најавила да ће лично одвајати један дан недељно који ће у потпуности бити посвећен смањивању бирократије.

Брнабић се осврнула и на истраживање УН које је показало да се од 2014. године Србија, када је реч о е-управи, померила за 30 места, и да је на 39. позицији од 193 рангиране земље света.

Према њеним речима, када је реч о учешћу и грађана и привреде у доношењу одлука по питању унапређења тих сервиса, Србија се попела са 81. на 17. место.

Брнабић је потврдила да ће бити уведена и услуга е-инспектор, у циљу боље координације инспекцијских служби, подсетивши на то да је Министарство задужено за примену Закона о инспекцијском надзору, у циљу даље борбе против сиве економије.

Она је истовремено најавила и увођење могућности плаћања платним картицама на порталу е-управе.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs