Београд, 6. септембар 2016. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић најавила је данас да ће техничко-пројектна документација за аутопут Ниш–Мердаре–Приштина бити готова почетком 2017. године, док се завршетак градње планира до 2020. године.
Михајловић је на конференцији за новинаре, након
састанка са комесаром Европске уније за саобраћај Виолетом Булц, објаснила да се израда те документације финансира средствима Фонда за западни Балкан, по чијем ће завршетку одмах почети реализација овог пројекта.
Она је, оцењујући да је та саобраћајница веома важна за повезивање и развој читавог региона, додала да је у железничком саобраћају приоритетан пројекат модернизације и електрификације пруге Ниш–Димитровград, с обзиром на то да је реч о преосталом делу железничког Коридора 10 који није електрифициран.
Према њеним речима, укупна вредност актуелних инфраструктурних пројеката у Србији износи 5,5 милијарди евра.
Михајловић је најавила да ће 1. марта 2017. године почети и градња Коридора 11 од Сурчина до Обреновца, додавши да се преговара о наставку изградње обилазнице око Београда са кинеском компанијом "Синохидро" и азербејџанским "Азвиртом".
Она је навела да би и градња новог "Жежељевог моста" у Новом Саду, коју финансира ЕУ, требало да буде завршена следеће године.
Влада чини све што је у њеној могућности да покаже колико је важно улагати у инфраструктуру, јер развијена инфраструктура значи развијену економију, нагласила је Михајловић, оценивши да Србија има одличан положај, који треба да боље искористи.
Булц је прецизирала да је Европска унија за пројекте у Србији определила 175 милиона евра грантова у периоду од 2014. до 2020. године и додатних 40 милиона грантова за земље западног Балкана, за које ће моћи да аплицира и Србија.
Поред тих средстава, како је напоменула, само Европска инвестициона банка обезбедила је Србији 1,2 милијарде евра, док је ЕУ укупно помогла Србију са приближно три милијарде евра.
Србија је остварила велики напредак у области саобраћаја и моћи ће да се укључи у европске путне и железничке коридоре, поручила је она и нагласила да је време да почну да се реализују пројекти припремљени у сарадњи са Унијом.
Повезаност у транспорту није само начин како међусобно да се повежемо, већ је и један од кључних елемената стабилности и мира, али и развоја економије, истакла је Булц.
Она је честитала Србији на успешним резултатима постигнутим у сектору саобраћаја у циљу испуњавања свих услова за отварање преговарачких поглавља у тој области, истичући да је наша земља важан чинилац регионалне стабилости.
Михајловић и Булц су, након конференције за новинаре, обишле Дирекцију за водне путеве, где су разговарале о актуелним и новим пројектима у области водног саобраћаја.
Михајловић је том приликом исказала захвалност Булц на финансијској подршци коју Европска унија пружа Србији по питању унапређења инфраструктуре и примене савремених информационих технологија у области водног саобраћаја.
Ова област има велики потенцијал за развој, посебно на реци Дунав, оцениле су саговорнице, истакавши да се унапређењем инфраструктуре стварају услови за повећање обима транспорта српским рекама.
Комесару ЕУ за транспорт представљен је и Речни информациони сервис (РИС), који обједињује телекомуникационе и информационе системе за подршку унутрашњој пловидби и њену везу са осталим видовима саобраћаја.
Мрежу унутрашњих водних путева у Србији чине реке Дунав, Сава и Тиса, укупне дужине 963 километра, које су уједно реке на којима важе међународни режими пловидбе.
Михајловић и Булц су такође посетиле и Директорат цивилног ваздухопловства и прошетале Скадарлијом, где је комесар ЕУ упозната са занимљивостима из историје ове градске четврти.