Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности потпредседника > Грађани све више користе своја потрошачка права

Грађани све више користе своја потрошачка права

Београд, 15. март 2016. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић изјавио је данас да су грађани све више свесни својих потрошачких права, али и трговци обавеза, што потврђује чињеница да је у 2015. било много мање приговора него у претходној години.

Фото: Фонет

Љајић, који је поводом Светског дана потрошача у Тржном центру "Делта сити" у Београду делио грађанима информативни материјал о правима потрошача, навео је да из Националног регистра за приговоре потрошача у прошлој години први пут имамо мање позива и притужби.

Реч је о приближно 14.500 примедби, што је за око 2.000 мање у односу на 2014. годину, прецизирао је он, уз напомену да је до побољшања дошло због већег нивоа заштите потрошача и веће савести трговаца и потрошача.

Према његовим речима, највећи број притужби и позива односи се на куповину обуће, мобилних телефона, рачунара, намештаја, телевизора и одеће.

Светски дан потрошача је, како је подвукао, прилика да ресорно министарство настави кампању која има за циљ упознавање грађана са правима и обавезама купаца и трговаца, као и да подиже свест о значају ове теме.

Љајић је оценио да је Србија, када је реч о нормативи, 99 одсто усклађена са ЕУ, и додао да су у наше законодавство из ове области уграђене све директиве Европске комисије о заштити права потрошача.

Имамо добар закон, донет пре годину и по дана, који штити потрошаче и не штети трговцима, односно афирмише добру пословну праксу трговаца, нагласио је он.

Потпредседник Владе је оценио да је свест грађана на далеко већем нивоу него пре пет година када нису знали ниједно потрошачко право.

Тржишна инспекција је прошле године имала контроле у око 4.000 случајева и реаговала је на 3.000 позива грађана. Такође, у протеклих годину и по дана је поднела 1.322 прекршајне пријаве због кршења одредби закона према купцима, навео је Љајић.

Он је рекао да је највише притужби било са територије Београда – 46 одсто, на другом месту је Војводина – 23 одсто и остатак Србије – 31 одсто притужби.

Настојимо да повећамо капацитете свих организација и удружења за заштиту потрошача, што је стандард и у Европској унији, при чему нагласак треба да буде на удружењима, рекао је Љајић, додавши да суд треба да буде последња инстанца.

Он је објаснио да ресорно министарство не може да утиче на судове због спорости у спровођењу поступака, али да може да апелује.

Волели бисмо да суд брже доноси одлуке на основу жалби, притужби и прекршајних пријава, поручио је Љајић.

Председник Националне организације потрошача Србије Горан Паповић истакао је да је све више грађана упознато са својим потрошачким правима, при чему је прошле године то било свега 15 до 20 одсто, док је сада тај број већи и износи приближно 70 одсто грађана.

У периоду од две године, купац има право на рекламацију иако нема гаранцију за купљени производ, а трговац има осам дана рок да одговори на њу.

Такође, купац има шест месеци право да робу која није исправна замени или да тражи повраћај новца, а у том периоду неисправна роба може бити поправљена, али изричито уз сагласност купца.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs