Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности Владе > Неопходна двосмерна комуникација грађанима и јавне управе

Неопходна двосмерна комуникација грађанима и јавне управе

Београд, 9. март 2016. године – Државни секретар Министарства државне управе и локалне самоуправе Дражен Маравић поручио је данас на конференцији Дани разговора 2016, да ће Министарство наставити сарадњу са цивилним друштвом, истакавши да питање отворености управе није нешто што је коначно, већ се стално достижу нове границе.


Маравић је на почетку дводневне конференције, која је круна двогодишњег пројекта Канцеларије за сарадњу са цивилним друштвом Владе Републике Србије и Америчке агенције за међународни развој (УСАИД), рекао да ће Министарство државне управе и локалне самоуправе наставити да помаже да се цела државна управа, локална самоуправа, градови и општине мењају.

Они морају ићи ка томе да буду сервис грађана, а да свака форма организовања грађана помаже и каналише ту комуникацију и достизање резултата, додао је он.

Министарство државне управе и локалне самоуправе суочава се са изазовом да са све мањим финансијским ресурсима уради што је могуће више, нагласио је Маравић и додао да су, насупрот почетном ставу да је јавна управа прегломазна, истраживања показала да је основни проблем у структури оних који у њој раде.

Он је изнео уверење да нема превише запослених у јавној управи, изузимајући нека места, додајући да их на жалост, има премало управо на местима јавних ствари, креирања јавне политике и њеног спровођења.

Ту ради најмањи број људи а вештине потребне за рад на тим местима су оне које се не добијају кроз формално школовање, нагласио је Маравић.

Према његовој оцени, због тога је важна улога Канцеларије за сарадњу са цивилним друштвом како би се изградили потребни капацитети у свим ресорима и развиле вештине службеника који ту раде.

Државни секретар је, говорећи о стратешким документима, навео да се мора направити корак ка двосмерној комуникацији са грађанима који су не само корисници јавних услуга, већ и актери у процесу, контролори, неко ко непосредно надзире и оцењује рад органа јавне и државне управе.

Савремена технологија, додао је он, то не само да омогућава, већ поставља захтеве имајући у виду свепристутност мобилних уређаја и интернет мрежа и могућности које они пружају сваком појединцу.

Потребе грађана се мењају и тешко је имати темељан процес стратешког планирања и сачинити темељан стратешки документ, а да он није већ следеће године у неком делу превазиђен, закључио је Маравић.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs