Београд, 9. фебруар 2016. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић указала је данас на неопходност регионалног повезивања како би се додатно унапредила безбедност у ваздухопловству, с обзиром на то да у авионским несрећама у свету годишње страда велики број људи.
 |
Зорана Михајловић и Френк Бренер |
Михајловић је, на отварању дводневне регионалне конференције посвећене овој теми, рекла да је наша земља предложила формирање регионалног тела за трагање и спасавање у цивилном ваздухопловству и изразила очекивање да ће представници 14 ваздухопловних власти из земаља региона, који присуствују поменутом скупу, постићи договор о томе.
Она је изнела податак да је у 2014. години било укупно 990 жртава, док је у прошлој години у великим авионским несрећама страдало 560 људи, што указује на то да мора постојати спремност и сарадња јер кобни летови најчешће погађају више држава.
Србија није до сада имала несреће у авио саобраћају са већим бројем жртава, напоменула је потпредседник Владе и указала на то да се у претходних 10 година у нашој земљи догодило осам авио несрећа.
Ипак, како је нагласила, треба бити свестан чињенице да дневно преко Србије прелети приближно 2.000 авиона или 600.000 годишње, по чему је Србија четврта у региону, после Бугарске, Мађарске и Румуније.
Аеродром "Никола Тесла" је у прошлој години имао приближно пет милиона путника, подсетила је Михајловић и нагласила да ће тај број бити знатно повећан када од јуна ове године буду уведени директни летови "Ер Србије" од Београда до САД.
Према њеним речима, Србија је у области ваздушног саобраћаја на неки начин већ чланица ЕУ, с обзиром на то да има модеран закон који регулише ову област.
Она је, истичући да је поносна на измене и допуне Закона о ваздушном саобраћају, објаснила да то не значи да је довољна само добра регулатива, већ да је неопходна чвршћа регионална сарадња.
Конференцији присуствује и генерални директор Европске организације за безбедност ваздушне пловидбе (Eurocontrol) Френк Бренер.