Београд, 10. јануар 2016. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Срђан Вербић изјавио је да ће о судбини веронауке и грађанског васпитања у школама одлучивати стручна јавност након озбиљне анализе и расправе.
 |
Фото: Танјуг |
Вербић је у изјави за Радио-телевизију Србије (РТС) подсетио на то да је већ било анализа, али да оне нису биле независне и нису процениле ефекте наставе, и додао да за те предмете нема компетентних наставника.
Расправа није наишла на одобравање једног дела јавности, док други верују да би требало изменити начин извођења наставе тих предмета, указао је министар и поновио да постоји заједнички проблем за ова два предмета, а то је недостатак кадра.
Постоји константан недостатак компетентних наставника. Верујем у то да темама које су врло озбиљне, а то су питање толеранције, различитих култура, комуникације, треба да се баве најбољи. Одатле и мој предлог да се ти предмети изучавају четири године јер бисмо за тај период имали кадар, објаснио је Вербић.
Према његовој оцени, треба направити механизам за проверу ефеката свих предмета, а не само ова два изборна предмета, што је неопходно како би могли да буду промењени програми.