Београд, 2. новембар 2015. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Срђан Вербић изјавио је данас да инклузивно образовање не представља посебан вид образовања, већ начин да се дође до квалитетног образовања за све, уз напомену да оно уважава и користи личност и потенцијале детета.
 |
Срђан Вербић и Мишел Сен Ло |
Фото: tanjug.rs |
Вербић је, на округлом столу под називом ''Политике и пракса инклузивног образовања у Србији'', истакао да ће инклузија бити успешна онда када се буду видели њени ефекти, и то не само на нивоу школског програма, већ и на плану запошљавања, јер је жеља да се та деца укључе у друштво.
Према његовим речима, инклузивно образовање мора да се подразумева и док се не буде стигло до тога да образовање буде такво да сви буду укључени, циљ није постигнут.
Када говоримо о инклузивном образовању, како је напоменуо, заправо мислимо на квалитетно образовање за све и то је оно што је наша идеја.
То квалитетно образовање мора да уважава пре свега личност детета, да пронађемо његове потенцијале и максимално их искористимо, јер ово не радимо само због школе или зато што је то наш посао, већ због њихове будућности, рекао је Вербић.
Директор Канцеларије Уницефа у Србији Мишел Сен Ло истакао је да је процес трансформисања образовања у Србији у инклузивно образовање почео да даје видљиве резултате, захваљујући сарадњи Министарства, академских установа и, међународних и невладиних организација.
Сен Ло је навео да најновији подаци показују да је дошло до повећања процента деце са инвалидитетом која се уписују у редовне школе у образовном систему.
Данас је много већи број ромске деце и деце са инвалидитетом која уче упоредо са својим вршњацима и са њима склапају пријатељства, снаже и граде своје самопоуздање и осећај припадности заједници, рекао је он.