Београд, 9. октобар 2015. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас да је основни циљ измена и допуна Закона о железници и Закона о безбедности и интероперабилности железнице наставак реформи које се спроводе у тој области.
 |
Фото: mgsi.gov.rs |
Михајловић је у Скупштини Србије, образлажући измене поменутих докумената, навела да се новине тичу повећања безбедности, успостављања конкуренције у железничком транспорту, увођења приступа и коришћења железничке мреже.
Желимо да железница, и оперативно и финансијски, буде профитабилна и ефикасна, и да све оно што смо радили у претходних годину и по дана буде само почетак нашег усклађивања и укључивања "Железница Србије" у железнички систем ЕУ, истакла је она.
Железнички транспорт у Србији је, како је подсетила, дуги низ година био последња врста транспорта, због чега је приоритет и интерес Владе да се железница врати на место које заслужује.
Према њеним речима, од 3.809 километара пруга у Србији само 36 одсто је електрифицирано.
На дневном реду парламента су и предлози закона о потврђивању три споразума између Владе Србије и влада Словачке, Мађарске и Туниса, који се односе на међународни комбиновани транспорт и друмски превоз путника и ствари.