Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности потпредседника > Трансформација јавне управе у сервис грађана

Трансформација јавне управе у сервис грађана

Београд, 26. мај 2015. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар државне управе и локалне самоуправе Кори Удовички оценила је данас да нови закон о општем управном поступку треба да буде замајац промена и трансформације јавне управе у сервис грађана и привреде.

Фото: mduls.gov.rs

Удовички је на регионалној конференцији о овом закону у Палати Србија поручила да ће грађани моћи да се жале у случају да нису задовољни квалитетом пружене јавне услуге.

Она је објаснила да ће нова решења дефинисати однос свих запослених у држави према грађанима и привредницима, али и указала на то да ће за промену досадашњег односа бити потребно много времена, обука, улагања и рада.

Смањићемо редове и шетњу од шалтера до шалтера. Имаћемо другачији однос запослених у управи према грађанима и привреди, од шалтерског службеника до помоћника министра, истакла је Удовички и поновила да јавна администрација мора да буде ефикаснија и транспарентнија.

Према њеним речима, нови закон о управном поступку као начело прописује да држава не може грађанима да тражи достављање података које већ има, при чему ће сваки грађанин незадовољан квалитетом пружене јавне услуге моћи да се жали.

Она је, наводећи да је један од основних циљева ресорног министарства и Владе Србије успостављање модерне, уређене, ефикасне и делотворне државе, истакла да грађани више неће, као до сада, морати да по више пута достављају изводе из матичне књиге рођених или уверење о држављанству.

Удовички је навела да закон о општем управном поступку представља огледало једне државе, њених вредности и улоге, и додала да ће се стручна јавност током јавне расправе упознати са садржајем нацрта тог свеобухватног прописа.

Јавна управа, како је истакла, мора да буде ефикаснија, а предуслов за то јесте да буде транспарентнија.

Она је навела да јавна управа неће моћи различито да тумачи закон и да о истим стварима доноси различите одлуке, а да ће грађани моћи да се жале суду ако је у њиховом случају поступано другачије у истим стварима.

Заменик шефа Делегације ЕУ у Србији Оскар Бенедикт је, указујући на значај поменутог закона за процес европских интеграција и имплементацију многих европских директива, рекао да јавна администрација мора да буде одговорна и транспарентна, уз смањење ризика за корупцију.

Бенедикт је навео и пример да грађанин ЕУ, када упути писмо или упит Европској комисији, одговор мора да добије у року од две недеље.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs