Београд, 24. март 2015. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је вечерас да ће приоритет Владе Србије првенствено бити завршетак започетих инфраструктурних пројеката.
 |
Фото: Танјуг |
Михајловић је на предавању студентима завршних година Економског факултета у Београду указала на то да Влада Србије треба прво да заврши пројекте које је започела, а који би требало да омогуће Србији да буде ефикасна и повезана, као и да од тога остварује одређене приходе.
Она је нагласила да већи број тих пројеката касни, првенствено зато што су уговарани без претходних подлога - идејног пројекта, техничке докумантације, просторних планова и друго.
За њих су одобрене кредитне линије Светске банке, Европске инвестиционе банке, Европске банке за обнову и развој, закључивани су уговори, а онда се, како је навела, чекало по неколико година да се одради оно што је у старту морало да буде завршено.
Михајловић је прецизирала да у путној инфраструктури има недовршених пројеката вредних 3,5 милијарди евра, а то су пре свега коридори 10 и 11, и додала да је у плану да Коридор 10 буде завршен до краја 2016. године, као и да се наставе радови на Коридору 11.
Она је рекла да Србија има пројекте и у путној и железничкој инфраструктури укупне вредности 5,5 милијарди евра, али и да је многе затекла недовршене и лоше вођене када је дошла на чело Министарства.
Према њеним речима, вредност текућих пројеката у железничкој инфраструктури износи више од милијарду евра, а возови у Србији иду недопустиво ниском просечном брзином од 40 километара на сат.
Зато се током лета завршава пруга Београд–Нови Сад, којом ће возови моћи да иду и 160 километара на сат. Ради се и на изградњи пруге Београд–Будимпешта, као и на ремонту пруге Београд–Бар, коју ћемо вратити на пројектовани ниво од 80 километара на сат, указала је потпредседник Владе.
Михајловић је поручила да је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре направило Јединицу за управљање пројектима, па сада постоје ментори који су задужени за то да воде рачуна о сваком пројекту и да са својим тимовима најмање једном у 10 дана обиђу радове.
То је неопходно да бисмо били сигурни да свако ради свој посао, и како бисмо знали где настају застоји и где се појављују проблеми, објаснила је она.
Државни секретар Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Миодраг Поледица изјавио је да је добро управљање пројектима неопходно и зато што је Србија у трци са регионом и јер инфраструктурни пројекти морају што пре да се завршавају.
Поледица је подсетио на то да је Министарство започело и реформу "Железница Србије", које ће, како се очекује, од маја радити кроз четири посебне фирме.
Он је, говорећи о спајању предузећа "Путеви Србије" и" Коридори Србије", рекао да се тим спајањем подиже ефикасност и постиже уштеда од 20 одсто.