Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности потпредседника > Приоритет Владе Србије завршетак започетих инфраструктурних пројеката

Приоритет Владе Србије завршетак започетих инфраструктурних пројеката

Београд, 24. март 2015. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је вечерас да ће приоритет Владе Србије првенствено бити завршетак започетих инфраструктурних пројеката.

Фото: Танјуг

Михајловић је на предавању студентима завршних година Економског факултета у Београду указала на то да Влада Србије треба прво да заврши пројекте које је започела, а који би требало да омогуће Србији да буде ефикасна и повезана, као и да од тога остварује одређене приходе.

Она је нагласила да већи број тих пројеката касни, првенствено зато што су уговарани без претходних подлога - идејног пројекта, техничке докумантације, просторних планова и друго.

За њих су одобрене кредитне линије Светске банке, Европске инвестиционе банке, Европске банке за обнову и развој, закључивани су уговори, а онда се, како је навела, чекало по неколико година да се одради оно што је у старту морало да буде завршено.

Михајловић је прецизирала да у путној инфраструктури има недовршених пројеката вредних 3,5 милијарди евра, а то су пре свега коридори 10 и 11, и додала да је у плану да Коридор 10 буде завршен до краја 2016. године, као и да се наставе радови на Коридору 11.

Она је рекла да Србија има пројекте и у путној и железничкој инфраструктури укупне вредности 5,5 милијарди евра, али и да је многе затекла недовршене и лоше вођене када је дошла на чело Министарства.

Према њеним речима, вредност текућих пројеката у железничкој инфраструктури износи више од милијарду евра, а возови у Србији иду недопустиво ниском просечном брзином од 40 километара на сат.

Зато се током лета завршава пруга Београд–Нови Сад, којом ће возови моћи да иду и 160 километара на сат. Ради се и на изградњи пруге Београд–Будимпешта, као и на ремонту пруге Београд–Бар, коју ћемо вратити на пројектовани ниво од 80 километара на сат, указала је потпредседник Владе.

Михајловић је поручила да је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре направило Јединицу за управљање пројектима, па сада постоје ментори који су задужени за то да воде рачуна о сваком пројекту и да са својим тимовима најмање једном у 10 дана обиђу радове.

То је неопходно да бисмо били сигурни да свако ради свој посао, и како бисмо знали где настају застоји и где се појављују проблеми, објаснила је она.

Државни секретар Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Миодраг Поледица изјавио је да је добро управљање пројектима неопходно и зато што је Србија у трци са регионом и јер инфраструктурни пројекти морају што пре да се завршавају.

Поледица је подсетио на то да је Министарство започело и реформу "Железница Србије", које ће, како се очекује, од маја радити кроз четири посебне фирме.

Он је, говорећи о спајању предузећа "Путеви Србије" и" Коридори Србије", рекао да се тим спајањем подиже ефикасност и постиже уштеда од 20 одсто.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs