Београд, 11. март 2015. године – Министар за рад, запошљавање, борачка и социјална питања у Влади Републике Србије Александар Вулин изјавио је данас да је ниво доприноса у Фонд за пензијско и инвалидско осигурање у фебруару, у односу на исти месец прошле године, повећан за 4,7 одсто.
 |
Фото: Танјуг |
Вулин је током посете Контакт центру Републичког фонда за пензијско и инвалидско осигурање напоменуо да се ту мора урачунати и прошле године изгласано повећање доприноса, али и поновио да је евидентан већи број запослених, односно повећање уплата људи који сада раде.
Такође, ту морате да рачунате и нова радна места, али и много бољи рад наше инспекције рада, која је значајан број људи пребацила из онога што називамо сива економија у легалне токове, указао је министар.
Он је нагласио да је важно то што је значајно смањена количина новца коју држава дотира сваког месеца, уз подсећање на то да се Фонд ПИО не дотира само за пензије, већ и за туђу негу и помоћ, као и за здравствене додатке.
То дотирање је, како је истакао, са 48 одсто сада смањено на 40 одсто.
Вулин је рекао да је доста времена и енергије уложено у то да све информације и рад Фонда ПИО буду доступни корисницима, уз оцену да је Контакт центар начин да све информације буду приступачне и да се тако штеди време.
Директор Фонда ПИО Драгана Калиновић изјавила је да Контакт центар значи бољи и бржи контакт са грађанима, као и остваривање права грађана у том фонду.
Преко тог центра, сви грађани на територији целе државе моћи ће да од Фонда добију одговоре на питања везана за остваривање њихових права.
Према њеним речима, у Контакт центру ПИО фонда ради девет оператера, а за непун месец дана јавило му се 2.000 грађана, који начешће постављају питања у вези са старосном пензијом и са тим у којој је фази решавање њиховог предмета.
У наредних седам дана омогућићемо грађанима да електронским путем имају увид у кретање свог предмета, јер смо управо из досадашњег рада овог центра препознали да је то најчешће питање, истакла је Калиновић.
Контакт центар Фонда ПИО, који је отворен прошлог месеца, представља унапређен и модернизован наставак сарадње и пружања помоћи корисницима услуга овог фонда.
Његовим формирањем створени су предуслови да грађани са једног места добију целовиту, тачну и брзу информацију.