Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Конференције за новинаре > Представљени резултати рада Министарства за капиталне инвестиције

Представљени резултати рада Министарства за капиталне инвестиције

Београд, 15. март 2005. године - Министар за капиталне инвестиције у Влади Републике Србије Велимир Илић је, представљајући резултате рада свог министарства у претходних годину дана, изразио наду да ће, поред великих успеха остварених прошле године, Министарство урадити још више у 2005. години.

На конференцији за новинаре представљен је филм Министарства за капиталне инвестиције, у којем су приказани резултати његовог рада у 2004. години.

Министарство за капиталне инвестиције пуно је радило у 2004. години на путевима, железници, телекомуникацијама, водним путевима, аеродрому, а сигурно да је и у ЈАТ-у било послова које је требало обавити. На путној мрежи урађено је више од 80 километара аутопута, обављена је реконструкција 1.000 километара магистралних и регионалних путева и текуће одржавање преко 10.000 километара путева, истакао је Илић у филму који је презентован.

У област телекомуникација инвестирано је 21,8 милијарди динара, што се тиче железнице урађена је реконструкција пруге у дужини од 38 километара, а извршене су и поправке тунела и мостова.

Завршен је аутопут од Београда до Бешке, остала је само Батајничка петља и обилазница око Београда, као и деоница аутопута Лесковац према Грделичкој клисури, иза Власотиначке петље, а отворени су и мост и обилазница на Остружници.

Истовремено, повећана је безбедност у саобраћају захваљујући улагањима у одржавање путева. Постављена су 22.122 саобраћајна знака и смероказа, у дужини од 13.000 километара обележена је хоризонтална саобраћајна сигнализација, а у дужини од 71.088 метара постављена је еластична одбојна ограда.

Такође, изводе се радови на путу Бешка-Нови Сад, ради се обилазни пут око Сомбора, мост преко пруге Суботица-Београд, обилазни пут око Зрењанина, пролаз кроз Жабаљ, док је комплетна реконструкција и деоница пута Бачка Топола-Србобран, Србобран-Нови Сад и Панчево-Банатски Карловци завршена.

У току је реконструкција и рехабилитација деоница пута хрватска граница-Београд, Пожаревац-Баточина, Кокин Брод-Нова Варош, Нова Варош-Бистрица, Грделица-Предејане џеп, Баточина-Дољевац, Штавица-Рудник, Матарушка Бања-Ушће, Нови Пазар-Рибарићи.

Завршени су идејни пројекти за деонице аутопута Ниш-Бугарска и Ниш-македонска граница, као и за "шумадијску магистралу" - Мали Пожаревац-Младеновац-Топола-Рудник-Таково. Такође, израђени су идејни пројекти за деонице аутопута у зони Новог Сада и аутопута Београд-јужни Јадран.

У области железнице изведени су радови на капиталном ремонту и електрификацији пруге од Димитровграда до државне границе са Бугарском у укупној дужини од шест километара, као и капитални ремонт и електрификација 24 колосека у укупној дужини од 7,3 километра, при чему је у станици Димитровград изграђено пет нових објеката.

За потребе електрификације пруге Ниш-Димитровград обављена је реконструкција шест тунела, а завршене су и деонице Ресник-Велики Борак и Лазаревац-Словац, на прузи Београд-Бар.

У склопу радова на прузи узаног колосека "шарганска осмица" изведени су радови на изградњи новог колосека са станице Мокра Гора до границе са Републиком Српском, у дужини од осам километара.

Такође, обављају се радови на прузи Београд-Нови Сад на ремонту 15 километара отворене пруге и станичних колосека у станицама Чортановци, Карловачки виногради, Сремски Карловци и Петроварадин. Истовремено, у току је модернизација и електрификација пруге Чачак-Краљево, санација и реконструкција станичне зграде у Чачку, изградња пруге Ваљево-Лозница, као и радови на београдском железничком чвору.

У августу 2004. године постављен је камен темељац за нову четвороседну жичару "Караман гребен", која је пуштена у погон у децембру 2004. године.

У Београду је 1. јуна 2004. године свечано обележена ратификација оквирног Споразума о басену реке Саве, са анексима и протоколима о режиму пловидбе.

Лучка капетанија Тител отворена је 24. новембра 2004. године. Она је 1990. године затворена, а њен рад и обавезе преузела је Капетанија Нови Сад.

Комплетно реновирање зграде лучке капетаније "Београд" почело је у новембру прошле године, и у складу са очекиваном експанзијом наутичког саобраћаја и наутичког туризма очекује се да ће радови на престоничкој капетанији бити завршени ове године.

У току је и реконструкција Аеродрома "Београд" који покрива 25.600 квадратних метара. Тренутно се ради реконструкција "Терминала 2" и полетно-слетне стазе. Постављањем нове сигнализације Аеродром "Београд" добиће категорију "3Б", која омогућава полетање и слетање у најтежим временским условима.

Говорећи о законодавној активности Министарства за капиталне инвестиције, Илић је навео да је у Скупштини Србије усвојен Закон о железници, који ће потпуно променити будућност српских железница.

Такође, усвојен је и Закон о ПТТ-у и Агенцији за телекомуникације, закон о путевима усвојен је у Влади Србије, а завршени су и закон о социјалном становању, допуна Закона о легализацији, закони који се односе на аеродром и ЈАТ, и низ других закона који би пратили инвестиције у Србији.

Илић је рекао да све претходно наведено потврђује да је у претходној години урађено доста тога и изразио наду да ће у 2005. години Министарство бити успешно у својим напорима да постигне и више.

Министар је изразио захвалност својим помоћницима и заменицима, као и свим државним фирмама које су учествовале у бројним пројектима изградње Србије.


Аудио/видео прес
Тонски и видео записи са конференција за новинаре чланова Владе Републике Србије

Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs