Суботица, 21. јун 2014. године – Потпредседник Владе Републике Србије и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић озваничио је данас на граничном прелазу Хоргош почетак летње промотивне кампање „Добродошли у Србију – осмех гостопримства“.
 |
Фото: Фонет |
Љајић, представници Туристичке организације Србије (ТОС) и волонтери из Суботице поделили су том приликом путницима који улазе у нашу земљу промотивни материјал са туристичким атракцијама на међународним коридорима кроз Србију.
Он је рекао да кампања симболички почиње првог дана лета, и истакао да се очекује да ће ове године приход од туризма у Србији надмашити прошлогодишњи, који је био рекордни и износио је више од милијарду долара.
Према његовим речима, кампања „Добродошли у Србију – осмех гостопримства“ ће трајати током целе сезоне на наплатним рампама на свим међународним коридорима у Србији.
Прошле године у Србију је, како је подсетио, ушло приближно два милиона путничких возила са 5,5 милиона путника, што је за осам одсто више у односу на претходну годину.
Потпредседник Владе је истакао и да се из године у годину повећава број туриста у Србији, и поновио да је прошла година, са милијарду и 52 милиона долара прихода била рекордна.
То је 50 пута више него 2000. године, када је тај приход износио 20 милиона долара, нагласио је он.
Желимо да туризам позиционирамо као значајну привредну грану у Србији, што до сада није био случај, а то подразумева искоришћавање свих туристичких потенцијала, као и то да туризам добије значајно место у економској политици земље, уз много већа улагања у развој инфраструктуре, што је предуслов за укупан развој туризма, нагласио је Љајић.
Он је навео да је у првим месецима ове године регистрован благи пораст броја туриста од 2,2 одсто, али да је забележен и значајан пораст иностраних туриста који износи 15 одсто, док је број домаћих туриста смањен за 5,6 одсто, што је, како је оценио, последица ситуације настале услед елементарне непогоде у виду поплава која је погодила Србију.
Туризам се показао као врло отпорна и флексибилна привредна грана јер је одолевао искушењима и у условима глобалне економске и финансијске кризе у нашој земљи, истакао је Љајић и указао на то да се туристичка понуда и клима могу побољшати ефикасношћу царинске и свих осталих служби.
Промотер кампање “Добродошли у Србију – осмех гостопримства” је глумац Ненад Окановић.