Београд, 18. јун 2014. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Срђан Вербић оценио је данас да је веома важно радити на унапређењу поступка полагања мале матуре, како би завршни тест имао већу корист и за образовни систем, и за ученике.
Вербић је приликом посете Школи за ученике оштећеног вида "Вељко Рамадановић" у Земуну истакао да треба имати у виду чињеницу да се реализација завршног испита не одвија на исти начин у свим образовним установама, с обзиром на то да је неким ученицима потребна помоћ, док други имају прилагођене тестове.
Он је објаснио да у поменутој школи већина ученика ради завршни тест на Брајевом писму, тако да су тестови посебно прилагођени деци која не могу да раде геометријске задатке, или читају графиконе.
Ова генерација је, како је оценио, много боље припремљена за малу матуру, а ресорно министарство задовољно је тиме како протиче полагање.
Директор Школе за ученике оштећеног вида Рада Лабан прецизирала је да тринаесторо деце полаже тест по наставном плану и програму као и у редовним школама, уз напомену да разлика постоји у прилагођавању тестова.
Према њеним речима, слепа деца полажу на Брајевом писму, а деца која су слабовида на увећаном црном тиску, при чему тест траје четири сата, с обзиром на то да је потребно више времена за читање и записивање одговора.
Ученици осмог разреда основних школа у Србији данас су полагали комбиновани тест из пет предмета: физике, хемије, биологије, географије и историје, чиме је завршено овогодишње полагање мале матуре.
Вербић је данас обишао и београдску Основну школу „Васа Чарапић“ у Белом потоку.