Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности Владе > Неопходна изградња терминала за одлагање бродског отпада

Неопходна изградња терминала за одлагање бродског отпада

Београд, 21. фебруар 2014. године – Министар саобраћаја у Влади Републике Србије Александар Антић изјавио је данас да Србија нема ниједан терминал за одлагање бродског отпада и да би у наредном периоду требало изградити укупно девет терминала на Дунаву, Сави и Тиси.

Фото: Танјуг

Антић је приликом обиласка приобаља у близини Старог савског моста рекао да је Секретаријат за заштиту животне средине Града Београда издвојио 10 милиона динара за студију о изградњи првог терминала у Београду, која ће показати на којој ће се локацији градити терминал.

Према његовим речима, у Србији се пловни саобраћај одвија на Дунаву, Сави и Тиси, а годишње тим рекама прође 15.000 бродова.

Он је навео да би на Дунаву требало изградити шест терминала, на Сави два и на Тиси један, уз напомену да је Делегација ЕУ у Србији позитивно оценила ту иницијативу, као и да је спремна да финансира израду студија за остале терминале у земљи.

Министар је указао на то да се у Србији на непрописан начин одлаже отпад са бродова и чисте њихови танкови, што, како је оценио, веома лоше утиче на наше реке и животну средину.

Антић је истакао да се вода за пиће у многим градовима добија из река и да је непрописно одлагање бродског отпада крајње забрињавајућа ситуација.

Министарство саобраћаја, како је навео, недавно је потписало Амстердамску декларацију и на тај начин смо се придружили европским земљама које су се обавезале на то да ће водити рачуна о стању на својим рекама по питању заштите животне средине и саобраћаја.

Министар је објаснио да ће се размотрити то да ли ће се терминали градити путем јавно-приватних партнерстава или ће их држава сама финансирати.

Антић је изразио очекивање да ће Србија, с обзиром на то да је реч о пројектима из области заштите животне средине, имати подршку ЕУ, односно да ће они моћи да се финансирају из ИПА фондова.

Према његовим речима, Србија ће врло брзо отворити преговоре о поглављу у вези са заштитом животне средине.

Секретар за заштиту животне средине Града Београда Горан Триван рекао је да Београд има највећи проблем управо са канализацијом и отпадним водама.

Триван је нагласио да почетак израде претходне студије за изградњу првог терминала за одлагање бродског отпада представља и почетак управљања отпадним водама на територији главног града.

Циљ је да потпуно елиминишемо опасне материје из наших река, саопштио је он и додао да би коначно требало да почне раније најављиван пројекат за управљање отпадом у Београду.

Према његовим речима, крајем ове године Град ће бити спреман за његову реализацију са партнерима које ће пронаћи, а инвестиција је вредна 230 милиона евра.

Начелник за међународну сарадњу у Министарству природних ресурса, рударства и просторног планирања Биљана Филиповић поручила је да је Србија као потписница Амстердамске декларације у обавези да подржи одрживи транспорт на својим рекама.

Филиповић је објаснила да ће Србија имати подршку Економске комисије Уједињених нација која води тај процес, и изразила очекивање да ће наша земља добити и финансијску подршку за Дунав.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs