Београд, 13. децембар 2013. године – Директор Јавног предузећа "Коридори Србије" Дмитар Ђуровић саопштио је данас да је у Србији ове године на коридорима 10 и 11 изграђен 58,1 километар нових путева, при чему вредност радова изведених од октобра 2012. до децембра 2013. године износи 262 милиона евра.
|
Велимир Илић, Александар Антић и Дмитар Ђуровић |
Фото: Фонет |
Ђуровић је на годишњој конференцији за новинаре предузећа "Коридори Србије", одржаној у Влади Србије, истакао да је више него задовољан тим резултатима, уз напомену да је европски годишњи просек за изградњу аутопутева приближно 52 километра.
Он је прецизирао да је ове године асфалтиран 58,1 километар нових путева на коридорима 10 и 11, од чега је на Коридору 10 за саобраћај отворено 33,2 километра аутопута и 13,7 километара паралелних путева.
Такође, како је подсетио, асфалтирано је и првих 2,4 километра аутопута на Коридору 10 ка Бугарској, док је на Коридору 11 асфалтирано 6,4 километра аутопута и 2,4 километра паралелних путева.
Ђуровић је саопштио да су "Коридори Србије" у току ове године остварили уштеде за буџет Србије у износу од 347 милиона динара.
Према његовим речима, то предузеће је благовременим активностима од аустријске компаније "Алпина", која је била ангажована на изградњи Коридора 10 од Пирота до Димитровграда, а која је банкротирала, успешно наплатило 651 милион динара и покренуло спор са "Уникредит банком" из Аустрије за преостали износ од 203,9 милиона динара.
Директор "Коридора Србије" је додао да је обезбеђено и коришћење донације ИПА фонда у износу од 10 милиона евра за надзор на Коридору 10.
Ђуровић је указао на то да су ове године извођени радови на укупно 223 градилишта широм Србије, и нагласио да "Коридори Србије" нису морали кредиторима да плаћају пенале за неповучена средства.
Министар саобраћаја Александар Антић истакао је да су коридори 10 и 11 стратешки важни за нашу земљу и грађане.
Те пројекте морамо што пре завршити, с обзиром на то да постоји опасност да конкурентски Коридор 4, кроз Румунију и Бугарску, преузме Србији транзитни саобраћај, нагласио је Антић.
Он је истакао да ће, без обзира на крај грађевинске сезоне, и током зиме радови бити извођени где год то буде могуће – на мостовима, тунелима и другим објектима.
Антић је најавио да би током 2014. године на Коридору 10 требало да буду завршене деоница од Врања до Владичиног Хана у дужини од 26 километара, деоница Црвена река–Чифлик у дужини од 12 километара, као и деоница од Уба до Лајковца на Коридору 11 исте дужине.
Министар грађевинарства и урбанизма Велимир Илић рекао је да ће аутопут на Коридору 11 бити завршен пре рока, и потврдио да ће 24. децембра почети припремни радови на још две деонице тог коридора - Обреновац–Уб и Лајковац–Љиг, где је главни извођач кинеска компанија "Шандонг хај-спид група".
Илић је напоменуо да у изградњи Коридора 11 нема никаквих већих проблема, и подсетио на то да је у току процес одабира кинеских извођача за концесиону градњу аутопута од Сурчина до Обреновца и од Прељине до Пожеге.
То су, како је истакао, веома скупе деонице, за које је завршена предквалификација, тако да су од четири компаније одабране две, које треба да дају финансијске понуде.
Министар је указао на то да ће независни консултант израдити предлог концесионог уговора о којем ће одлучивати Влада Србије.
Илић је навео да је припремљена документација и за наставак Коридора 11, од Пожеге према Златибору и Вишеграду, за деоницу од Пожеге до Бољара, као и за Моравски коридор од Појата до Прељине, који ће вероватно бити грађен концесијом.
Он је, такође, напоменуо да је у припреми и документација за градњу Коридора 11, према Румунији, од Београда ка Вршцу.