Београд, 13. новембар 2013. године – Министар саобраћаја у Влади Републике Србије Александар Антић изјавио је данас да ће измене Закона о јавним путевима омогућити држави да изнајмљује земљиште за бензинске пумпе.
|
Фото: Фонет |
Антић је, представљајући измене тог закона у Скупштини Србије, рекао да ће бензинске пумпе постати саставни део јавних путева, уместо што су пратећи објекти, као што је сада случај.
То значи да ће приликом изградње нових путева у планирању и експропријацији у старту бити предвиђена места за будуће бензинске станице, као и да ће држава на лицитацијама издавати те локације нафтним компанијама, објаснио је министар.
Држава ће, како је навео, у континуитету добијати накнаду од изнајмљивања земљишта која ће моћи да се користи за одржавање путева, а моћи ће и да контролише тачке где се налазе бензинске пумпе, што ће допринети повећању безбедности.
Антић је оценио да је увођење лицитација за земљиште за бензинске станице значајна антикоруптивна мера.
Према његовим речима, до сада су уз јавне путеве постојали и власници земљишта који су се договарали са нафтним компанијама и вршили притисак на локалне самоуправе и Министарство да се баш на њиховом земљишту дозволи градња бензинске станице, што је повећавало вредност тог земљишта.
Изменама Закона о јавним путевима нафтоводи и цевоводи за готове производе, како је истакао, биће третирани као инфраструктурни системи.
Такође, одређени су и минимални услови које мора да испуњава тунел у складу са европским правилима, а дефинисан је и ванредни превоз као специфична врста саобраћаја, указао је Антић.
Он је рекао и да ће изменама Закона о поморској пловидби бити унапређена и права и заштита помораца, и додао да је најважнија промена увођење лиценцирања агенција које посредују у запошљавању помораца.
Агенције ће морати да имају склопљене уговоре са поморским компанијама, провизију ће наплаћивати од компанија, а не од помораца, и поморци ће морати да имају плаћено осигурање, објаснио је министар.
Антић је подсетио на то да Србија има приближно 5.000 помораца који раде на страним бродовима, и додао да је постојање Закона о поморској пловидби неопходно како би они могли да раде тај посао.