Развој креативности ученика кроз образовне институције
Београд, 25. октобар 2013. године – Државни секретар Министарства просвете, науке и технолошког развоја Владе Републике Србије Мухедин Фијуљанин изјавио је данас да је иновативност постала један од главних захтева тржишта рада, и да се зато од образовних институција очекује више активности за развој креативности ученика.
Фијуљанин је на отварању научне конференције о педагошким истраживањима и школској пракси на тему “Иновативни приступ образовању” истакао да стратегија коју је Србија усвојила у области образовања подразумева развој земље као друштва знања.
Он је рекао да образовне институције на свим нивоима, као и стручне организације и институције, треба заједно да раде на увођењу иновација у школску праксу, што је њихов нови задатак.
Помоћник министра просвете, науке и технолошког развоја Љубиша Антонијевић рекао је да од образовних институција убудуће очекује много већу подршку ресорном министарству.
Говорећи о иновативној пракси, директорка Института за педагошка истраживања Јасмина Шефер представила је модел “Тролист”, који се односи на подстицање иницијативе, сарадње и стваралачког рада ученика.
Шефер је објаснила да Институт у току ове школске године уводи овај нови модел у једну огледну основну школу у Београду кроз рад са наставницима свих предмета и учитељима, са циљем да се касније испроба у више школа, у различитим контекстима.
Неке од новина које се уводе, како је објаснила, јесу решавање отворених проблема кроз групни рад, учење кроз игру, рад на истраживањима и пројектима и критички дијалог у педагошком процесу.
Научну конференцију организују Институт за педагошка истраживања и Завод за унапређивање образовања и васпитања.
Конференција се одржава на Учитељском факултету у Београду, који је и домаћин овог скупа.