Београд, 24. октобар 2013. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Томислав Јовановић изјавио је данас да је за стварање модерног и квалитетног система образовања потребно више средстава од оних која се за ту област сада издвајају у нашој земљи.
 |
 |
 |
Томислав Јовановић |
 |
Фото: Танјуг |
Јовановић је на Неформалном састанку Управног одбора за образовне политике и праксе Савета Европе, одржаном у Дому Народне скупштине Србије, указао на то да се, ипак, и са буџетом којим Србија данас располаже обезбеђују доступност образовања за свако дете, као и унапређење квалитета наставе и учења.
Имамо стрпљења да сачекамо да се финансијска ситуација у нашој земљи стабилизује и уверени смо у то да ће тада приоритет имати издвајање за образовање, поручио је министар и подсетио на залагање да у буџету за наредну годину буде више средстава за науку.
Као један од будућих задатака, он је најавио укључивање приватних универзитета у научно-истраживачки рад на нивоу државе, уз оцену да ће то дати значајније резултате и већу конкурентност у земљи и ван ње.
Према његовим речима, прилика за то је учешће у међународном пројекту "Хоризонт 2020", који пружа могућност за излазак на европско тржиште науке.
Јовановић је указао на то да наша земља у образовном систему велику пажњу посвећује сарадњи са суседним земљама, и поновио да финансирање образовања не представља трошак, већ улагање.
Министар науке, образовања и спорта Хрватске Жељко Јовановић истакао је да је сарадња кључ за развој образовања у региону, и најавио да ће Хрватска, као нова чланица ЕУ, бити покретач те сарадње и свесрдно помагати својим искуством земљама-кандидатима за чланство.
Генерални директор Директората за демократију Савета Европе Снежана Самарџић-Марковић оценила је да смањење буџета за образовање представља проблем јер се само улагањем у образовање деци омогућава боља и квалитетнија будућност.
Учесници данашњег састанка су представници свих држава чланица Савета Европе који су задужени за опште образовање и сектор високог образовања и одговорни на националном нивоу за планирање, развој и имплементацију образовних политика важних за рад Управног комитета за образовну политику и праксу Савета Европе.