Београд, 8. август 2013. године – Државни секретар Министарства рада, запошљавања и социјалне политике Владе Републике Србије Драги Видојевић изјавио је данас да у Србији ради од 70.000 до 80.000 грађевинских радника, док још приближно 50 одсто њих ради на црно.
 |
Драги Видојевић |
Фото: Танјуг |
Видојевић, који је са директором Управе за безбедност и здравље на раду Вером Божић-Трефалт и директором Инспектората за рад Драгољубом Пеурачом обишао градилиште моста Земун-Борча поводом обележавања Дана грађевинара, истакао је да ће положај грађевинара бити поправљен, између осталог и доношењем новог закона о раду, о којем ће Скупштина расправљати најесен.
Он је оценио да је безбедност грађевинских радника у Србији значајно побољшана у претходном периоду, као и да је наша земља на том пољу почела да прати европске стандарде.
Према његовим речима, у тој области за сада је донето 25 закона и подзаконских аката, при чему су за бољи положај запослених у грађевинарству, као и у другим делатностима, потребни већа привредна активност и више инвестиција које отварају нова радна места.
Државни секретар је указао на то да је, према подацима Републичког завода за статистику, прошле године у тој области било 71.000 запослених, са просечном месечном платом од 34.700 динара.
У грађевинарству је прошле године, како је додао, радило 9.600 фирми и приближно 19.500 активних предузетника, а учешће те области у бруто домаћем производу Србије износи 3,7 одсто.
Видојевић је навео да на градилишту моста Земун-Борча свакодневно ради приближно 500 људи, од којих су 300 радници из Кине, и подсетио на то да је до сада забележен само један смртни случај, а да кинеска компанија "Чајна роуд енд бриџ корпорејшен" (ЦРБЦ) примењује најсавременији систем за безбедност радника.
Пеурача је саопштио да је у првих седам месеци ове године на градилиштима погинуло седам радника, што је за 40 одсто мање него у истом периоду прошле године.
Број тешких колективних повреда смањен је за 60 одсто, а тешких повреда за 20 одсто, указао је он и подсетио на то да казна за рад на црно у грађевинарству за послодавце износи од 800 хиљада до милион динара.
У складу са раније потписаним споразумом између Владе Републике Србије и Народне Републике Кине, мост Земун-Борча биће дугачак 1.507 метара, широк 29,1 метар и висок 22,8 метара, са укупно шест коловозних трака и пешачко-бициклистичким стазама са обе стране.
Мост ће имати два већа распона са косим затегама, за пролаз бродова. Дужина свих приступних саобраћајница износиће 21,6 километара.
Укупна вредност изградње моста процењена је на 170 милиона евра, од чега ће 25,5 милиона евра финансирати Влада Србије, а 144,5 милиона евра кинеска Ексим банка, уз почек од три године, фиксну каматну стопу од три одсто годишње и рок отплате од 15 година.
Челници кинеске компаније су потврдили да ће мост преко Дунава, између Земуна и Борче, бити завршен до октобра идуће године, док су кинески инжењери на градилишту саопштили да је до сада од свих предвиђених радова на мосту приведено крају приближно 56 одсто и да се они обављају планираном динамиком.