Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности Владе > Нова законска решења за бољи рад електронске управе

Нова законска решења за бољи рад електронске управе

Београд, 29. мај 2013. године – Државни секретар Министарства спољне и унутрашње трговине и телекомуникација Владе Републике Србије Татјана Матић најавила је данас да ће то министарство до јесени предложити низ законских измена ради побољшања рада електронске управе, међу којима је и предлог закона о електронском документу.

Фото: infobiro.tv

Матић је на округлом столу „Како унапредити е-Управу на локалном нивоу?“ објаснила да ће поменути закон уредити област архивирања електронских докумената, и додала да је у плану и рад на закону о електронском пословању, који ће заменити Закон о електронском потпису.

Измене закона, како је навела, требало би да садрже одредбе да је електронски документ могућ за употребу у правном, судском и другим поступцима.

Она је потврдила да ће ресорно министарство уважити предлоге локалних самоуправа за побољшање рада портала е-Управе, и прецизирала да ће бити размотрено увођење законске обавезности његовог коришћења у свим јавним институцијама, што ће вероватно бити регулисано уредбом.

Према њеним речима, биће подржан и предлог да се оформи посебно радно тело на националном нивоу за е-Управу, које ће чинити представници више министарстава.

Матић је истакла и да би било добро подржати увођење олакшица грађанима и привреди за коришћење електронске управе.

Портал е-Управа је прошле и ове године, како је навела, добио неколико европских и домаћих награда, а успешност тог пројекта довела је Србију на 51. место у свету по развијености електронских технологија у администрацији.

Она је саопштила да на том порталу тренутно може да се користи више од 500 услуга 130 државних органа, уз напомену да портал има више од 100.000 регистрованих корисника.

Према њеним речима, услуге које се највише користе су заказивање термина за подношење захтева за личну карту и пасош, добијање извода из матичне књиге рођених, венчаних и умрлих, уверења о држављанству, као и заказивање термина за подношење захтева за регистрацију возила.

Путем е-Управе, како је навела, аутомобиле је до сада регистровало
приближно 100.000 грађана и више од 2.000 компанија.

Министарство ће радити на унапређењу постојећих и увођењу нових услуга, а приоритети су унапређење постојећих модела електронске јавне расправе и платформе за е-плаћање, истакла је Матић.

У области е-Управе се, како је додала, сарађује и са Министарством унутрашњих послова на унапређењу сарадње у области коришћења идентификационих докумената, док се са Републичким геодетским заводом разговара о могућности издавања грађевинских дозвола.

Округли сто организовао је Едукациони центар, уз подршку Министарства спољне и унутрашње трговине и телекомуникација, Фондације за отворено друштво, УСАИД-а и Националног демократског института.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs