Србија добила позитивне оцене за спровођење инклузије
Београд, 18. април 2013. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Жарко Обрадовић и председник Извршног одбора УНИЦЕФ-а Јармо Винанен посетили су данас Основну школу “Душко Радовић” у београдском насељу Сремчица.
Обрадовић је том приликом истакао да је Србија добила позитивне оцене од УНИЦЕФ-а за спровођење инклузије, и упутио позив делегацији тог одбора, која борави у радној посети Србији, да се на терену увери и упозна са оним што се ради.
Он је изразио задовољство тиме што је данас организована посета управо школи која се, само територијално, налази у предграђу, али је једна од најбољих школа у примени инклузије.
Министар је навео да је суштина инклузије у повећању обухвата деце са посебним потребама у образовном систему.
Делегација Извршног одбора УНИЦЕФ-а похвалила је данас напоре Владе Србије да омогући безбедно окружење за децу и унапреди процес укључивања све деце у образовни систем, инклузивну културу и праксу.
Винанен је упутио похвале Министарству просвете, науке и технолошког развоја, као и директору Основне школе “Душко Радовић” и запосленима, на примени инклузије и борби против насиља.
Резултати на том пољу могу да се постижу сваког дана, истакао је он и исказао задовољство оним што је видео након разговора са децом и њиховим родитељима у овој београдској школи.
Директор УНИЦЕФ-а за Србију Јудита Рајхенберг указала је на важност сарадње са Министарством просвете, науке и технолошког развоја на спречавању насиља у школама и у развоју инклузивног образовања.
Сарадња УНИЦЕФ-а и ресорног министарства на превенцији насиља започела је 2005. године, када су прве четири школе започеле реализацију програма, у који је сада укључена 251 школа, што је готово 20 одсто свих основних школа у Србији.
Тренутно, више од 16.000 наставника и приближно 220.000 родитеља, као и 60 активних ментора, учествује у програму “Школа без насиља”, који се и даље развија.