Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности Владе > Уређењем области инспекцијског надзора до бољег пословног окружења

Уређењем области инспекцијског надзора до бољег пословног окружења

Београд, 5. април 2013. године – Министар правде и државне управе у Влади Републике Србије Никола Селаковић најавио је данас доношење закона о инспекцијском надзору који ће отклонити постојеће проблеме у тој области и омогућити ефикасну контролу рада и квалитета робе и услуга, као и смањити корупцију и сиву економију.

Фото: Танјуг

Селаковић је, отварајући 6. европски правно-политички форум „Како инспекције могу заштитити грађане Србије и економију“, у Дому Народне скупштине, као најважније приоритете Владе навео изградњу правне државе и институција које ће обезбедити владавину права, као и стварање што повољнијег пословног окружења, у коме ће се повећати инвестиције, а смањити незапосленост.

Он је, такође, указао на то да ће уређење области инспекцијског надзора умногоме допринети остварењу поменутих приоритета.

Регулисање тог питања, како је оценио, осигураће пословање по прописима, омогућити делотворнију борбу против корупције и побољшати регулаторну политику, јер инспекције заузимају важно место у обезбеђивању поштовања прописа у различитим областима друштвеног живота.

Министар је нагласио да ће прописивање јасних правила поступка надзора и утврђивање овлашћења инспектора и права и обавеза субјеката надзора довести до смањења корупције.

То је овде од посебне важности јер је реч о службеницима који на лицу места обављају свој посао, субјектима који у очима грађана и привреде представљају лице државе, додао је он.

Селаковић је истакао да је у том смислу неопходно успоставити и делотворан систем контроле рада инспекција и правовремено и одговарајуће поступање по притужбама.

Према његовим речима, Министарство је свесно не само важности инспекцијског надзора за остварење приоритета, већ и потешкоћа које у овој области постоје.

Инспекцијски систем у Србији, како је оценио, разуђен је и недовољно координисан.

Он је навео да постоје 33 инспекције у оквиру 14 министарстава и више од 1.000 закона и подзаконских аката који уређују њихов рад.

Недостатак сарадње, преклапање и дуплирање делокруга и послова, као и честе и дуготрајне контроле оптерећују рад привредних субјеката и умањују ефикасност надзора, додао је министар.

Селаковић је нагласио да је Министарство због тога успоставило сарадњу са Америчком агенцијом за међународни развој (УСАИД) и Немачком организацијом за међународну сарадњу (ГИЗ) у поступку израде Нацрта закона о инспекцијском надзору.

У изради овог документа биће коришћен пилот пројекат ГИЗ-а „Пројекат за правну реформу у Србији", који подразумева примену најбоље законодавне праксе и савремених регулаторних инструмената, најавио је он.

Министар је објаснио да ће то омогућити не само стварање квалитетног закона, већ ће генерисати и додатно знање у области регулаторне реформе у самом министарству.

Он је истакао да ће будући закон морати да уреди поступак инспекцијског надзора, овлашћења инспектора и права и обавезе субјеката надзора, затим координацију међу инспекцијама, стварање генералног инспектората, како на републичком, тако и на окружном нивоу, или пак координациону комисију са тим задатком.

Закон, како је навео, треба да регулише повећање транспарентности рада инспекција, смањење административних оптерећења привреде, а да се при том не угрози безбедност и квалитет пословања, као и да се обезбеди да се обавезани субјекти придржавају релевантних прописа у свом раду.

Истовремено, потребно је да закон одговори и на питања како успоставити делотворан систем контроле рада инспекција, смањити корупцију и сиву економију побољшањем инспекцијског надзора, и како повећати квалитет, доступност и предвидивост прописа и тиме олакшати пословање, закључио је Селаковић.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs