Београд, 28. децембар 2012. године – Министар саобраћаја у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић најавио је да ће у наредној години бити реализован велики број пројеката за унапређење саобраћајне инфраструктуре у земљи, при чему ће приоритет бити путни и железнички Коридор 10.
 |
Фото: Танјуг |
Мркоњић је у интервјуу за агенцију Танјуг рекао да у области саобраћаја ради приближно 100.000 људи, и најавио да ће они 2013. имати бољу годину.
Имамо довољно услова да тако буде, што гарантују већ уговорени пројекти, истакао је министар и подсетио на то да је Коридор 10 комплетно финансијски покривен и да се на деоницама тог путног правца или изводе радови, или су у току припреме.
У наредној години ће, како је додао, приоритет имати и наставак градње Коридора 11 - аутопута од Београда према Црној Гори.
На Коридору 11 ћемо сигурно започети још две деонице које се надовезују на деонице Уб-Лајковац и Љиг-Прељина које су у изградњи, указао је он и најавио да ће за железнички Коридор 10 наредна година бити ударна, с обзиром на то да ће почети радови на многим деоницама.
Према његовим речима, почиње реализација пројеката на овом железничком коридору, а задатак је да пруге буду прилагођене за брзине од 160 километара на час и целом дужином двоколосечне, електрифициране и оспособљене за мешовити саобраћај.
Министар је прецизирао да је у изградњу и модернизацију пруга на железничком Коридору 10 у Србији потребно уложити приближно 4,5 милијарди евра, при чему је планирано да то буде завршено у наредних седам година.
Многа предузећа се интересују за тај посао, истакао је Мркоњић и напоменуо да су кинеске компаније најозбиљније и да ће са њима врло брзо бити започета сарадња.
Он је подсетио на то да се на железничком Коридору 10 већ граде два важна објекта - нови Жежељев мост преко Дунава у Новом Саду и мост преко Велике Мораве у близини Ћуприје.
Такође, како је додао, припремају се радови на деоницама Коридора 10 у дужини од приближно 110 километара, који ће бити финансирани средствима кредита Руске Федерације намењеног железници.
Радиће се и београдски и нишки железнички чвор, који су веома значајни за функционисање железнице, нагласио је он и потврдио да ће изградња београдске железничке станице Прокоп бити настављена већ почетком јануара.
Мркоњић је подсетио на то да је Србија недавно добила кредит од Кувајта у износу од 25 милиона евра за наставак те градње, док ће највероватније Кинезима бити понуђено да изнад станице изграде комерцијалне садржаје.
Он је најавио и да Аеродром "Никола Тесла" у Београду, који добро послује, у наредне три године планира да у изградњу инфраструктуре уложи приближно 40 милиона евра.
Наравно, кључни проблем је ЈАТ, а радна група коју чине стручњаци припрема предлог за решавање проблема те компаније, подсетио је он и поновио да је основна идеја да ЈАТ опстане.
Мркоњић је навео и да је на важним пловним путевима Дунава, Саве и Тисе већ почело чишћење речних токова, тако да ће се на Дунаву радити на 82 критична места, при чему је већ започело вађење олупина са дна реке.