Београд, 11. децембар 2012. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Жарко Обрадовић саопштио је данас да су ученици из Србије први пут од када учествују у ТИМСС тестирању постигли резултате боље од међународног просека из математике и природних наука.
Обрадовић је на конференцији за новинаре, одржаној поводом резултата међународног истраживања "Постигнућа ученика основне школе из математике и природних наука ТИМСС 2011", навео да су у истраживању спроведеном током прошле године ученици 4. разреда основне школе остварили 516 поена из ових предмета , док је просек ТИМСС скале 500 бодова.
Он је истакао да је ТИМСС (Trends in International Mathematics and Science Study) међународни пројекат испитивања знања ученика 4. и 8. разреда из математике и природних наука.
Према његовим речима, ово испитивање спроводи се сваке четврте године, почев од 1995. године, тако да омогућава уочавање и праћење трендова у знању ученика у оквиру поједине земље, као и у глобалном контексту.
Министар је саопштио да је ово истраживање у Србији до сада рађено три пута – 2003, 2007. и прошле године, и напоменуо да су на тестирању 2007. године, које је обухватило ученике 8. разреда, наши ученици у области математике освојили 486 поена, а из природних наука (биологија, хемија, физика и географија) 470 поена.
Обрадовић је нагласио да су ови резултати, као и они постигнути 2003. године, сврстали наше ученике у групу оних који су испод просека на ТИМСС скали постигнућа.
ДАТА менаџер ТИМСС 2011 Дејан Станковић навео је да је истраживањем обухваћено 300.000 ученика четвртог разреда из 52 државе и седам субнационалних ентитета, док је у Србији у њему учествовало 4.349 четвртака из 156 основних школа.
Станковић је истакао да су наши ученици, када је реч о математици, бољи од вршњака из Канаде, Шведске, Малте, Норвешке, Хрватске, Новог Зеланда, Шпаније, Румуније, Пољске и Турске.
Он је навео да су најбоље резултате из математике постигле азијске земље (Сингапур, Јужна Кореја, Хонг Конг, Тајван и Јапан), за којима следе Северна Ирска, Финска, Енглеска и Руска Федерација.
Када је реч о резултатима из природних наука, најбоље су поново биле азијске земље, истакао је Станковић и додао да су српски ђаци били бољи у познавању природних наука од ђака у Шпанији, Пољској, Новом Зеланду, Норвешкој и Турској.
Истраживање ТИМСС спроводи Међународно удружење за евалуацију образовних постигнућа са седиштем у Амстердаму, а стручно руковођење истраживањем, на међународном плану, изводи Међународни истраживачки центар за ТИМСС и ПИРЛС са Бостон колеџа.
Национални центар за ТИМСС истраживања у Србији је Институт за педагошка истраживања из Београда, а резултати ТИМСС студије узимају се као показатељи квалитета и ефикасности образовног система неке земље.