Twitter | RSS - вести | мапа презентације | контакт  
ћирилица | latinica | english 
Влада Србије
Најавe и обавештења
Активности премијера
Активности потпредседника
Активности Владе
Саопштења Владе
Саопштења министарстава
Документи
Конференције за новинаре
Интервјуи
Косово и Метохија
Економија
Политика
Стоп корупцији
Култура и вера
Спорт
Линкови
Издвојене теме

Почетна страна > Вести > Влада Србије > Активности Владе > Укључивање деце са сметњама у развоју у редован систем образовања

Укључивање деце са сметњама у развоју у редован систем образовања

Београд, 6. децембар 2012. године – Министар просвете, науке и технолошког развоја у Влади Републике Србије Жарко Обрадовић оценио је данас да локална самоуправа треба да има главну улогу у укључивању деце са сметњама у развоју у редован систем образовања у што већем проценту.

Фото: Танјуг
Обрадовић је на конференцији „Улога локалне самоуправе у укључивању деце са сметњама у развоју у редован систем образовања у локалној заједници“ навео да је Србији у овом послу ЕУ од велике помоћи с обзиром на то да је из фондова ЕУ за пројекте укључивања деце са сметњама у редован систем образовања до сада издвојено 20 милиона евра.

Министар је истакао да образовање мора да буде доступно свој деци у нашој земљи, и напоменуо да сви у држави морају да раде много више на укључивању деце са сметњама у развоју у редован систем образовања.

Он је изразио очекивање да ће с временом бити створени услови за то да свака локална самоуправа може рећи да су сва деца обухваћена системом образовања, као и да су сваком детету са сметњама у развоју обезбеђени адекватни услови у вртићу или школи.

Обрадовић је саопштио да је неопходно радити упорно и систематски на укључивању деце са сметњама у развоју у редован систем образовања, као и развијати свест у друштву о томе да су сва деца равноправна и да је то нешто што Србији може донети бољитак и учинити је равноправном са другим земљама света и на том плану.

Примарни задатак државе, како је навео, јесте да сва деца у Србији буду укључена у образовни процес на свим нивоима образовања, при чему је примена законских решења у кратком року резултирала повећањем броја деце са сметњама у развоју у образовном систему.

На конференцији је представљено и истраживање о искуствима локалних самоуправа у пружању додатне подршке образовању, при чему је тај упитник послат на 174 адресе, а стигло је 49 одговора локалних самоуправа.

Конференцију је организовало Удружење студената са хендикепом, у сарадњи са Иницијативом за инклузију „Велики Мали“ и Иницијативом за права особа са менталним инвалидитетом Србије „МДРИ-С“, уз финансијску подршку Делегације ЕУ у Србији.


Најновије вести

Copyright © 2004 Влада Републике Србије / Email: omr@srbija.gov.rs