Након првог уписног рока нераспоређено 1.155 осмака
Београд, 7. јул 2012. године – Помоћник министра просвете и науке у Влади Републике Србије Зоран Костић изјавио је да упис ученика у средње школе траје још данас и додао да ће други уписни круг, од понедељка, 9. јула, морати да сачека 1.155 нераспоређених осмака.
Костић је у изјави за агенцију Танјуг рекао да је тим ученицима на располагању приближно 13.000 слободних места, при чему ће списак непопуњених места у школама и по профилима матичне основне школе објавити данас од 15 часова.
Неуписани ђаци ће од 9. јула попуњавати листу жеља у којој не могу бити смерови медицинских и економских школа ни гимназија јер су у тим школама квоте попуњене у првом кругу.
Костић је указао на то да је број неуписаних осмака за приближно 1.500 мањи него прошле године, а био би још мањи да су ђаци и родитељи поштовали упутства и попунили листу жеља до краја.
Они су, међутим, како је објаснио, уписали две, три или неколико жеља уместо свих 20, што није било довољно да их компјутер расподели.
Помоћник министра је рекао да је мање од једног процента ученика (0,9 одсто) понављало разред, а да ће 8,5 одсто од приближно 300.000 средњошколаца полагати поправни или разредни испит у августу.
Статистика говори да је до сада било око два одсто оних који понављају на крају августовског рока, подсетио је Костић.
Према његовим речима, са једном или две слабе оцене на поправни је упућено 7,3 одсто ђака, што је за 3,5 одсто мање него прошле године, а 1,2 одсто деце изаћи ће у августу на разредни испит.
За све ђаке са слабим оценама, како је подсетио, обезбеђена је обавезна припремна настава са десет одсто од укупног фонда часова.
Да у Србији има и много добрих ђака потврђује податак да је у школској 2011/2012. години било више од 1.750 ученика генерације, а да је оних са просеком 5,00 четири до пет пута више, истакао је Костић.
Такође, 1.201 ученик имао је максималних 20 бодова на тесту из српског, односно матерњег језика, а њих 907 одлично је урадило тест из математике, додао је помоћник министра.