Београд, 25. април 2012. године – Министар за инфраструктуру и енергетику у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић и министар за саобраћај и поморство Владе Црне Горе Андрија Ломпар потписали су данас Уговор о потврђивању континуитета пружања услуга у ваздушном саобраћају Србије и Црне Горе.
 |
 |
 |
Милутин Мркоњић и Андрија Ломпар |
 |
Фото: infobiro.tv |
Пословање контроле летења се овим уговором усклађује са домаћом регулативом кроз нови Закон о привредним друштвима, као и са европском позитивном праксом у области ваздушног саобраћаја.
Мркоњић је након потписивања поменутог документа указао на то да је сарадња Србије и Црне Горе у области ваздушног саобраћаја изванредна.
Контрола летења Србије и Црне Горе - СМАТСА је организација европског нивоа, истакао је он и изразио уверење да ће захваљујући данашњем уговору њен рад бити још бољи.
Ломпар је подсетио на то да је СМАТСА основана 2003. године, уз напомену да она од тада бележи само успехе.
Он је навео да је оснивањем предузећа спроведена корпоративизација, односно од државних организација образована су привредна друштва.
Према његовој оцени, то је био пионирски посао, током кога се водило рачуна о државним интересима обеју земаља, али и интересима ваздушног саобраћаја у Европи.
Осим корпоративизације, како је додао, формирани су функционални блокови и оба та процеса се тек сада спроводе по неким европским земљама и у окружењу.
Ломпар је објаснио да је од 2010. године дошло до многих политичких и правних измена и да је било потребно потписати нови споразум пре неколико месеци, који је претходио данашњем уговору.
СМАТСА наставља са снажним ветром у једрима и јачом политичком и организационом подршком обеју држава, закључио он.
Према подацима Европске организације за безбедност ваздушне пловидбе, СМАТСА 2010. и 2011. године заузима друго место по безбедности од 54 контроле летења, чији су се резултати мерили.
За 8,5 година пословања, ваздушни саобраћај је повећан 2,5 пута, па данас СМАТСА на годишњем нивоу заузума удео од 5,7 одсто у европском саобраћају, што значи да сваки 17 авион у Европи користи наш ваздушни простор.